معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان خبر داد: تحقق سازش در ۱۲ پرونده قتل عمد در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1344

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان خبر داد: تحقق سازش در ۱۲ پرونده قتل عمد در کرمان

تقی زاده از برقراری صلح و سازش در ۱۲ فقره پرونده قتل عمد، طی ۶ ماهه اول امسال به همت شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان خبر داد.

مهدی تقی‌زاده با اشاره به اینکه عفو و بخشش از بالاترین فضایل اخلاقی است، گفت: از ابتدای امسال به همت و تلاش شعب زندان شورا‌های حل اختلاف استان کرمان، هزار و ۴۱۶ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه گشته است.

او با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف، علاوه بر وساطت در امر صلح و سازش در آزادی زندانی‌های استان کرمان هم نقش مهمی را ایفا کرده اند، افزود: خوشبختانه طی ۶ ماه گذشته، ۳۰۹ زندانی با مدد و کمک این نهاد، از زندان‌های استان آزاد و به جمع خانواده‌های خود بازگشته اند.

 معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان در خصوص پرونده‌های قتل که در شورا‌های حل اختلاف استان مورد صلح و سازش قرار گرفته اند، بیان کرد: از پرونده‌های قتل که برای عفو و گذشت به شعب زندان شورای حل اختلاف استان ارجاع شده، ۱۲ مورد در ۶ ماهه امسال، پس از اخذ رضایت اولیای دم منجر به آزادی زندانی شده است.

او تصریح کرد: میزان پرونده‌های وارده این شعب در پایان شهریور امسال، ۲ هزار و ۶۱ فقره و میزان پرونده‌های مختومه این شعب نیز طی بازه زمانی ذکر شده، ۲ هزار و ۱۰۹ فقره گزارش شده است.

تقی زاده ، فلسفه وجودی شورا‌های حل اختلاف را ایجاد صلح و سازش و کم کردن ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی برشمرد و گفت: از ابتدای  امسال، پرونده‌های وارده شعب شورای حل اختلاف استان،  ۱۱۰ هزار و ۸۳۵ و پرونده‌های مختومه نیز ۱۰۹ هزار و ۹۴۸ فقره بوده است.

به گفته او امسال از ۳۲ حوزه قضایی، ۲۱۹ شعب از شورا‌های حل اختلاف طی ۲ مرحله بازرسی به عمل آمده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۱۰۱ شعبه صلحی، ۱۲۷ شعبه رضایی، ۸۴ شعبه روستایی و ۴۴ شعبه اجرای احکام درحال رسیدگی به پرونده‌های شورای حل اختلاف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 125
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,550
  • ماه: 7,334
  • سال: 24,726