فرماندار رفسنجان ادعا کرد. تولید پسته رفسنجان ۲ برابر می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1478

فرماندار رفسنجان ادعا کرد. تولید پسته رفسنجان ۲ برابر می‌شود

فرماندار رفسنجان با بیان این‌که امسال ۶۵ هزار تن محصول پسته از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی که بر روی آب خلیج فارس در حال انجام است تا کمبود آب مناطق مختلف با این آب جبران شود میزان تولیدی تا ۱۰ سال آینده به ۱۲۰ هزار تن محصول خواهد رسید.

حسین رضایی در سمینار «سامانه مزرعه» در محل شرکت تعاونی پسته رفسنجان اظهارکرد: درآمد حاصل از محصول پسته رفسنجان بستر اقتصاد و امنیت شهرستان را فراهم کرده و کشاورزی پسته چند سالی است که با وجود تغییرات اقلیمی دچار چالش است و هر سال محصول تولید نمی‌شود.

او با اشاره به این موضوع که پیش‌بینی شده امسال در ۲۸ استان پسته‌خیز کشور ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیش از نیمی از آن در استان کرمان و شهرستان رفسنجان است، ادامه داد: امسال در رفسنجان ۶۵ هزار تن پسته برداشت خواهد شد که باید این محصول را از آفت‌ها حفظ کرد و در کنار مصرف سمومی مانند آلکامیا و کلودی، از گوگرد هم استفاده کرد؛ با مدیریت صحیح، مانع از بین رفتن محصول شویم.

فرماندار رفسنجان با بیان این‌که نگهداری و حفظ محصول در چهارماه باقیمانده تا برداشت پسته مهم است،بیان‌کرد: کشاورزان دقت کنند اگر چه مصرف کودهای ازته و پتاسیم در ماه‌های تیر و مرداد کمک زیادی به حفظ محصول و جلوگیری از پوکی آن می‌کند اما به میزان زیاد کود ازته به درختان ندهند و در عوض کودهای پتاسه را می‌توانند کمی بیشتر به درخت بدهند.

خاموشی موتور چاه‌های کشاورزی به حداقل می‌رسد

فرماندار رفسنجان در ادامه گفت: با استاندار کرمان در مورد خاموشی موتورپمپ‌های چاه‌های کشاورزی صحبت کردیم و خاموشی موتور پمپ‌ها را به حداقل می‌رسانیم تا کشاورزان بتوانند آبیاری بیشتری برای درختان انجام دهند که این کار از پوک شدن محصول بسیار جلوگیری می‌کند.

او افزود: این تصمیم‌گیری در رفسنجان به صورت پایلوت انجام و نتیجه آن به سایر نقاط پسته‌خیز استان را گسترش خواهیم داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 153
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,578
  • ماه: 7,362
  • سال: 24,754