مدیرکل استاندارد کرمان: وسایل بازی پارک‌ها غیر‌استاندارد است اما شهرداری رفع نقص نمی‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1336

مدیرکل استاندارد کرمان: وسایل بازی پارک‌ها غیر‌استاندارد است اما شهرداری رفع نقص نمی‌کند

مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه تجهیزات و زمین بازی در برخی پارک ها و شهربازی های شهر کرمان دارای نقص و غیراستاندارد است گفت: این مشکل را بارها اعلام کرده‌ایم اما اقدام مثبت شهرداری برای ارتقای کیفیت این خدمات مشاهده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل عاقلی در نشست خبری افزود: با وجود اعلام نواقص در برخی از وسایل بازی شهر کرمان، هنوز این وسایل رفع نقص نشده است.

وی با اشاره به تاثیر وسایل بازی بر سلامت شهروندان اظهار داشت: بازوی اجرایی استاندارد در برخورد با تخلفات قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی هستند که با تخلفات گزارش شده برخورد می‌کنند.

۱۶اعلام جرم برای آسانسورهای مراکز عمومی

وی با بیان اینکه یکهزار و ۱۹۴ اقدام‌ حقوقی در حوزه کنترل بازار داشته ایم گفت: بازرسان استاندارد استان کرمان طی ۶ ماه نخست سال جاری ۱۶ مورد اعلام جرم برای آسانسورهای مراکز عمومی را عملیاتی کردند.

عاقلی افزود: آزمون های پیش، حین و پس از نصب آسانسور مورد توجه سازمان استاندارد قرار دارد که شرکت ها در هنگام نصب باید تکلیف استانداردسازی را روشن کنند.

شهرداری، نصاب و بهره‌بردار پاسخگو باشند

وی ابراز داشت: بهره‌برداری از آسانسور را همراه با استانداردسازی آن تکلیف کردیم که نصاب و سپس بهره‌بردار بایستی در این حوزه پاسخگو باشند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: شهرداری ها هنگام واگذاری پایان کار الزاما تکلیف دارند که ساختمان ها حتما دارای آسانسور استاندارد باشند. وی تاکید کرد: استانداردسازی در آزمون دوره ای تکلیف مالک و بهره‌بردار است و این مسئولیت در دستگاه‌های اجرایی بر‌عهده بالاترین مقام است.

عاقلی افزود: استانداردی برای معیار مصرف انرژی، آسانسور و مصالح ساختمان تعریف شده و بحث کاهش مصرف انرژی، موتورخانه و آسانسور مشمول این استاندارد می شود اما در وضعیت خود ساختمان های بلندمرتبه به صورت کلی اجباری حاکم نیست.

خروج ۲ خودرو از رده و استاندارد قطعات

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به بحث خودرو  به صورت ویژه ورود، مانع پلاک‌گذاری خودروهای غیراستاندارد شد و ۲ خودرو را از رده خارج کرد ابراز داشت: رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد در این بخش در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه فهرست جدیدی از قطعات خودرو ابلاغ شده و این کار در استان کرمان پیگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 33
  • امروز: 62
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,641
  • ماه: 7,895
  • سال: 25,749