اقدام قضایی در حل مشکل زمین ۲۵ هزار نفر در بم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1405

اقدام قضایی در حل مشکل زمین ۲۵ هزار نفر در بم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از تعیین تکلیف اسناد زمین های شهرک امام(ره) شهر بم می گوید که به دنبال آن مشکل ۲۵ هزار نفر از ساکنان حل شده است.

سید مهدی قویدل در حاشیه نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم افزود: با همت این شورا و تعیین تکلیف شهرک مذکور از ورود بیش از سه هزار پرونده به دستگاه قضایی نیز جلوگیری شد.

او اظهارداشت: مقرر شد حداکثر تا یک هفته آینده روند صدور و آماده سازی اسناد این شهرک آماده شود.

قویدل عنوان‌کرد: دستگاه قضایی در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و قانون پیشگیری از وقوع جرم مصوب سال ۹۴ وظیفه دارد در حوزه اقدامات پیشگیرانه برنامه‌ریزی کند و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز وظیفه دارند با دستگاه قضایی همکاری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: در شهرستان بم شاهد مشکلاتی از جمله در حوزه شهرک حضرت امام(ره) و حاشیه شهر (شهرک قشمی) بودیم که بازدیدی از این منطقه انجام شد.

او افزود: همچنین سال گذشته با برگزاری جلسه‌ای مقرر شد مشکلات این منطقه بررسی شود و به سمت و سویی رفته‌ایم که بسیاری از مشکلات این منطقه حل شده و به نتیجه رسیده است.

قویدل تصریح کرد: در خصوص حاشیه شهر نیز مقرر شد در اسرع وقت شورای پیشگیری شهرستان تشکیل جلسه دهد و وظایف هر یک از دستگاه‌ها که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان احصا شده به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا حداکثر طی ۲ ماه آینده، هر یک از دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام دهد.

او گفت: دستگاه قضایی درباره وظیفه دستگاه‌ها مطالبه گری می‌کند و موضوعاتی که به وقوع دعاوی و تشکیل پرونده منجر می شود و برای مردم و جامعه مشکل ایجاد خواهد کرد را با پیش‌بینی‌های لازم شناسایی و رفع می‌کند.

به گفته قویدل در این زمینه با هرگونه ترک فعل توسط دادستان‌های استان برخورد قانونی لازم انجام می شود.

سرایت قاچاق سوخت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موضوع قاچاق سوخت در شرق استان به مرکز استان نیز کشیده شده و شمال استان را نیز درگیر کرده است که این موضوع به صورت ویژه و مستمر در مرکز استان توسط دستگاه‌های اجرایی و قضایی پیگیری و رصد می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :