طرح “شنبه‌های با کتاب” در مساجد کرمان اجرایی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1355

طرح “شنبه‌های با کتاب” در مساجد کرمان اجرایی می‌شود

مدیرکل ارشاد استان کرمان با اشاره به اجرای طرح “شنبه‌های با کتاب” در مساجد کرمان، گفت: توسعه این طرح همراهی مسئولان استان را می‌طلبد.

محسن روحی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته کتاب که با حضور رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: هر اقدامی در راستای آگاهی بخشی جامعه بسیار اهمیت دارد و کتاب و کتابخوانی موثرترین روش آگاهی بخشی به جامعه است.

او با اشاره به اینکه بیست و یکم تا بیست و هفتم آبان‌ماه هفته کتاب و کتابخوانی در استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: کتابخوانی از موضوعاتی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال به آن می‌پردازد و معطوف به هفته کتاب نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه دستگاه‌های استان برنامه‌های خود را برای این هفته اعلام کردند و تعداد محدودی از ادارات هنوز هیچ برنامه‌ای ارائه نکرده‌اند، افزود: کارکنان ادارات یک ظرفیت برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند و حتماً باید برای آنها برنامه داشت.

او بیان کرد: اگر دستگاهی برنامه‌محوری داشته که به جز کارکنان خود مخاطب عام هم داشته باشد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آن مشارکت خواهد کرد و این آمادگی را داریم.

روحی با اشاره به اینکه کتابخوانی در مساجد تحت عنوان شنبه‌های کتاب در حال برگزاری است و در بازدیدی که داشتیم، استقبال خوبی از این برنامه شده است و می‌تواند توسعه پیدا کند که همراهی مسئولان استان را می‌طلبد، گفت: طرح شنبه‌های با کتاب در مساجد کرمان اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه ایجاد باشگاه‌های کتابخوانی در ادارات نیز یک ظرفیت است که می‌شود در ادارات راه‌اندازی کرد، افزود: در جشنواره‌ها از مروجین کتابخوانی در استان تجلیل می‌شود و نیاز است دستگاه‌های اداری استان نیز از کارمندانی که در ادارات به ترویج کتابخوانی می‌پردازند، تجلیل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه روستای دهبکری به‌عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور انتخاب و به همین مناسبت مراسمی در این روستا برای الگوسازی برگزار شد، بیان کرد: امیدواریم این اتفاق در سایر روستاها هم توسعه پیدا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :