مدیرکل راهداری جنوب کرمان: راه‌های جنوب کرمان در معرض خطر سیلاب‌های وحشی هستند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1360

مدیرکل راهداری جنوب کرمان: راه‌های جنوب کرمان در معرض خطر سیلاب‌های وحشی هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: راه‌های جنوب کرمان در مناطق کوهستانی و چه در دشت در معرض خطر سیلاب‌های وحشی هستند.

مجتبی محمودی در حاشیه بازدید از پل‌های محور ساردوئیه-دلفارد -جیرفت گفت: خوشبختانه با اقدامات موثر در حوزه ۳۷۰۰ دستگاه پل مشکلی نداریم و باید نگهداری سطحی و اولیه این تعداد پل انجام شود.

او افزود: ۴۳۰۰ دستگاه پل در حوزه راه‌های جنوب کرمان وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های سالانه اقدامات تعمیراتی برای پل‌هایی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند در دستور کار جدی این اداره کل است .

محمودی افزود: با توجه به ادغام و پیوستن مجموعه اداره راه های روستایی از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان بیشترین مشکل را ما در راه های روستایی داریم که به علت قدمت جاده‌ها و راه‌ها، پل‌های ساخته شده و ابنیه نیاز به تعمیرات اساسی همکاران ما را بیشتر درگیر کار و حوزه کاری وسیع تری کرده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به طراحی‌های صورت گرفته در گذشته میزان دبی سیلاب ورودی به پل‌ها در برخی مناطق جنوب کرمان در سال‌های جدید و دستکاری و هدایت سیلاب‌ها به صورت غیر کارشناسی توسط برخی مردم، دهیاری‌ها، افراد و ادارات به سمت پل‌های قدیمی متاسفانه کشش پل‌ها کاهش یافته و بعضا سبب تخریب‌هایی در زمان بارندگی‌های شدید هستیم.

 

محمودی با اشاره به تعمیر، نگهداری و احداث ۶۰ دستگاه پل در حوزه راه‌های جنوب کرمان گفت: هزینه بالای ساخت و احداث پل و کمبود اعتبارات متاسفانه دست ما را در روند سریع تعمیر و ساخت پل‌ها بسته است اما با اعتبارات موجود اتفاقات خوبی در حوزه نگهداری ابنیه در راه‌های جنوب کرمان افتاده که امیدوارم تا پایان امسال این روند نگهداری بیشتر انجام شود تا شاهد تخریب ابنیه فنی نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 15
  • امروز: 7
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,676
  • ماه: 7,590
  • سال: 25,268