استاندار کرمان: کرمان در برخی زیرساخت‌های فضای مجازی به شدت عقب است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1370

استاندار کرمان: کرمان در برخی زیرساخت‌های فضای مجازی به شدت عقب است

استاندار کرمان گفت: فضای مجازی الزامات و بستر مناسب می‌خواهد که استان کرمان در برخی شاخص‌ها به شدت عقب است و وضع بسیار نامناسبی دارد و با قول وزیر و تغییراتی که در استان صورت گرفته، امیدواریم به زودی وضعیت استان بهتر شود ضمن اینکه به توسعه زیرساخت و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز داریم.

محمدمهدی فداکار در شورای فضای مجازی استان کرمان با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی واقعیتی غیرقابل انکار است و تصور زندگی بدون فضای مجازی دارد سخت می‌شود.

 او افزود: فضای مجازی الزامات و بستر مناسب می‌خواهد که استان کرمان در برخی شاخص‌ها به شدت عقب است و وضع بسیار نامناسبی دارد و با قول وزیر و تغییراتی که در استان صورت گرفته، امیدواریم به زودی وضعیت استان بهتر شود ضمن اینکه به توسعه زیرساخت و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز داریم.

فداکار با اشاره به مزایا و معایب فضای مجازی بیان کرد: بخشی از مسئله، آموزش است؛ برخی گرفتار هستیم و سواد رسانه‌ای نداریم و برخی مواقع به ضرر ما تمام می‌شود و این ظرفیت علیه ما استفاده می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به حوادث اخیر کشور و انتشار برخی مطالب مربوط به استان کرمان در فضای مجازی و رسانه‌های معاند عنوان کرد: باید آمادگی داشته و در این فضا فعال باشیم؛ فضای مجازی ظرفیت خوبی هم برای ما و هم برای دشمن است و به دلیل اینکه فضای رهایی در کشور ماست، دشمن استفاده بیشتری می‌کند و گاهی فضا یک طرفه می‌شود لذا باید آمادگی داشته و در مواجهه، پذیرش فضای مجازی و فعال بودن در این حوزه را عملی کنیم.

او با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضای مجازی را به نفع ارزش‌ها مدیریت کنیم، گفت: می‌توانیم با سازماندهی و کارهای چند زبانه در این فضا فعال باشیم.

فداکار تصریح کرد: باید متناسب با ظرفیت‌ها، تهدیدات و زیرساخت‌های استان در فضای مجازی کار کنیم، این فضا بستر خوبی است و باید توانایی و ظرفیت‌ها را افزایش داده و کارهای سلبی و ایجابی را در سیستم داشته باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 28
  • امروز: 37
  • دیروز: 234
  • هفته: 1,500
  • ماه: 7,900
  • سال: 27,010