زاهدی: ستاد تنظیم بازار ‌نظارت بر قیمت‌ها را جدی‌تر بگیرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1379

زاهدی: ستاد تنظیم بازار ‌نظارت بر قیمت‌ها را جدی‌تر بگیرد

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی در حال افزایش است که نارضایتی مردم را به‌دنبال دارد، گفت: ستاد تنظیم بازار باید نظارت‌ها را جدی‌تر بگیرد.

محمدمهدی زاهدی در نشست هم اندیشی فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان کرمان، با اشاره به اینکه اختیارات شورای معادن استان کرمان، کافی نیست، اظهار داشت: عدم اختیارات کافی به استان‌ها با سیاست‌های دولت در زمان انتخابات همخوانی ندارد.

او با بیان اینکه از شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان گلایه داریم، گفت: قانون صریح مجلس است که شرکت‌های اقتصادی باید حساب‌های بانکی خود را به داخل استان بیاورند؛ متاسفانه در ماه‌های اخیر پول این شرکت‌ها از بانک‌های استان خارج شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت باید به این شرکت‌ها تذکر دهد، افزود: وجود این حساب‌ها در استان، به نفع مردم کرمان بوده و توسعه استان را به‌دنبال دارد.

او با بیان اینکه شرکت‌های اقتصادی باید در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: اگر امروز سرمایه‌گذاری در استان انجام نشود تا چند سال آینده که منابع معدنی استان تمام می‌شود، استان نابود شده و مردم متضرر می‌شوند.

زاهدی با اشاره به اینکه قیمت کالاهای اساسی در حال افزایش است که نارضایتی مردم را به‌دنبال دارد، گفت: ستاد تنظیم بازار کشور باید نظارت‌ها را جدی‌تر بگیرد و بر افزایش قیمت کالاهای اساسی حساس باشد.

او با بیان اینکه مشکلات کارگران زغال‌سنگ در استان کرمان زیاد است، افزود: تعداد زیادی از آنها امکان بازنشستگی دارند که شرکت‌های زغال‌سنگ پول ندارند؛ باید با توجه به سختی شغل این کارگران، امکان بازنشستگی آنها فراهم و نیروی جوان به‌کارگیری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :