احداث بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور در سیرجان. فرماندار سیرجان از احداث بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور خبر داد.

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1670

احداث بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور در سیرجان. فرماندار سیرجان از احداث بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور خبر داد.
علی یعقوبی فرماندار سیرجان در دیدار با رئیس و کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان از احداث بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور با مشارکت شرکت‌های منطقه گل‌گهر خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و دامپروری صنعتی در اولویت برنامه‌های شهرستان قرار دارد.
او افزود: باهدف توسعه بخش کشاورزی، اشتغال‌زایی، کشت یکپارچه خوراک دام از جمله تولید علوفه هیدروپونیک، کاهش هزینه‌ها و بالابردن تولید؛ احداث بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور را با کمک شرکت‌های منطقه گل‌گهر در دستور کار داریم.
او تصریح کرد: در صورت رفع برخی از مشکلات در راه‌اندازی این پروژه عظیم، احداث شهرک دامپروری صنعتی و تخصصی نیز در مجاورت این پروژه پیش‌بینی‌شده است.
فرماندار سیرجان با بیان اینکه راه نجات دامداری در شهرستان‌هایی همچون سیرجان گذر از دامداری سنتی و حرکت به سمت دامداری‌های صنعتی است، افزود: در اثر انباشته‌شدن مشکلات ریز و کلان سیستم دامداری سنتی طی چند دهه گذشته، بازده اقتصادی گله‌داری کاهش‌یافته و در اغلب خانوارهای عشایری و روستایی نیز اشتیاق و انگیزه ادامه این حرفه کم‌رنگ شده است.
او تصریح کرد: برای حفظ بخش مولد دام و دامپروری چاره‌ای جز تغییر روش‌های دامپروری از سنتی به صنعتی و اصلاح مدیریت پرورش دام و افزایش بهره‌وری نداریم که امسال باید با حمایت سرمایه‌گذاران هر چه سریع‌تر در این مسیر قرار گیریم.
علی یعقوبی پور در بخش دیگری از مشکلات بازار گوشت و گرانی آن را مرتبط با عملکرد کشتارگاه و عدم وجود یک میدان دام واحد در شهرستان دانست و گفت: کشتارگاه سیرجان نیازمند یک ساماندهی جدی در روند کشتار و همچنین حذف فرایندهای اضافی و هزینه آفرین در قیمت تمام شده است.
معاون استاندار و فرماندار سیرجان با اشاره به اینکه احداث میدان عرضه دام در شهرستان فرصتی برای کوتاه‌شدن دست واسطه‌ها است، بیان داشت: کنترل و نظارت یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با اثرات ناشی از عرضه غیرقانونی دام زنده و کنترل بیماری‌ها است و در این راستا میدان عرضه دام نقش مهمی در کنترل ورود و خروج دام به شهرستان و مقابله با قاچاق دام و جلوگیری از کشتار غیربهداشتی خواهد داشت.
محمدرضا صادقی رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان در این دیدار به نقش دامپزشکی در پیشبرد اهداف و بهداشت و امنیت غذایی جامعه و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک و همچنین لزوم مدیریت و توجه بیشتر بر مباحث بهداشت عمومی و امنیت غذایی فرآورده‌های خام با منشأ دامی اشاره کرد و جایگاه دامپزشکی را در تأمین سلامت و امنیت غذایی بسیار مهم عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :