مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان: شهر کرمان به ۷۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1386

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان: شهر کرمان به ۷۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد

شهر کرمان با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو است و به گفته مسئولان به حدود ۷۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد تا تراکم دانش‌آموزی در شهر کرمان کاهش پیدا کند.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان که به ریاست فداکار، استاندار کرمان در محل سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه هنوز لایحه بودجه به مجلس ارائه نشده است، برنامه هفتم توسعه نیز باید به مجلس ارائه شود، اظهارداشت: پیش‌بینی ما این است که تا هفته آینده لایحه بودجه کشور به مجلس ارائه شده و مجلس عملاً درگیر بررسی و تصویب بودجه شود.

او با اشاره به اینکه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان، به اختصاص اعتباری برای ساخت مدرسه و مراکز درمانی توجه شود، گفت: با توجه به تعداد جمعیت شهر کرمان، با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متاسفانه آمارها در شهر کرمان دقیق نیست، افزود: خیلی افراد آمار سکونت خود را در محل‌ها و روستاهای خود می‌دهند اما از خدمات داخل شهر کرمان استفاده می‌کنند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ قرار شد اعتباری از تسهیلات تبصره ۱۸ برای ساخت مدارس و کسب و کارهای حوزه آموزش و پرورش اختصاص داده شود، افزود: اختصاص این اعتبار تاکنون انجام نشده است و درخواست داریم که حتماً پیگیری شود.

رضا هدایتی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۸۶ مدرسه فعال در سطح استان کرمان داریم که شامل ۲۲هزار و ۲۱۷ کلاس درس فعال می‌شود، اظهارداشت: سعی داریم ۵۶ مدرسه شامل ۴۰۹ کلاس درس تا پایان سال و دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم.

او با اشاره به اینکه در مجموع هزار کلاس درس تا ابتدای مهر سال ۱۴۰۲ در سطح استان کرمان آماده افتتاح می‌شود، گفت: در سیل امسال در شهرستان‌های رفسنجان و انار در مدارس خسارت داشتیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان با بیان اینکه هزار و ۳۱۱ کلاس درس در استان به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز شدند و در این زمینه رتبه اول کشوری را در بین سایر استان‌ها داریم، افزود: طرح محرومیت‌زدایی در استان کرمان در حال اجرا است و ۷۲ مدرسه از محل اعتبارات این طرح در استان ساخته شده و ۱۳ مدرسه جدید نیز در حال ساخت است.

او با اشاره به اینکه ۹ استخر در حال احداث داریم که تاکنون دو استخر تکمیل شده است، بیان کرد: حدود ۴۰۰ خیر مدرسه‌ساز در سطح استان کرمان داریم و ۱۷۶ مدرسه نیمه تمام با اعتبار خیرین در استان کرمان داریم که باید با تامین اعتبارات روند اتمام آن‌ها پیگیری شود.

هدایتی با بیان اینکه تعداد ۲ هزار و ۱۶۶ کلاس درس در سطح استان کرمان معادل ۹.۷ درصد مجموع کلاس‌ها تخریبی هستند، افزود: ۳ هزار و ۳۲ کلاس درس استان نیز نیازمند مقاوم سازی است و شهر کرمان به حدود ۷۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد تا تراکم دانش‌آموزی در شهر کرمان کاهش پیدا کند.

صادق سلطانی‌نژاد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان تقریباً نهایی و به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی استان اولویت‌های خود را مشخص کنند تا به محض رسیدن اعتبارات بتوانیم توزیع داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان کرمان پرداخت شده که معادل ۱۱۴ درصد می‌شود، گفت: طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ تعداد ۱۶۲ طرح است که امیدواریم در مرحله پرداخت تسهیلات قرار بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 24
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,693
  • ماه: 7,607
  • سال: 25,285