در کمیته تسهیل و رفع موانع تولید کهنوج بررسی شد. رفع مشکلات ۶ طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان کهنوج

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1389

در کمیته تسهیل و رفع موانع تولید کهنوج بررسی شد. رفع مشکلات ۶ طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان کهنوج

بیست و یکمین کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان در سال جاری در شهرستان کهنوج برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در حاشیه برگزاری این کمیته تخصصی در کهنوج اظهار داشت: از ماه‌ها قبل و با تاکید فراوان به دنبال برگزاری این کمیته برای تسهیل  در روند تولید و رفع موانع آن در شهرستان کهنوج بودیم تا موانع سد راه واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی، خدماتی، کشاورزی و… در حوزه شهرستان کهنوج رفع شود.

مسلم مروجی‌فرد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به مقوله تولید و اشتغال، افزود: اهمیت این موضوع به اندازه ای است که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی سال ۱۴۰۱ را با نام سال ” تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” نامگذاری کردند.

او با بیان اینکه افزایش تولید و اشتغالزایی و توجه به جنوب کرمان از برنامه‌های محوری دولت مردمی آیت الله رئیسی است تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف این دولت مردمی باید همه دستگاه‌های اجرایی در جنوب کرمان برای افزایش تولید داخل و اشتغال، تلاش خود را مضاعف نمایند. 

مروجی‌فرد بیان داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان برای رسیدن به این اهداف مهم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جنوب استان را با ریاست استاندار کرمان و مستقل از مرکز استان برگزار می کند تا ضمن رفع مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی، تا تسهیل در روند تولید و اشتغالزایی بیشتر در این منطقه را فراهم نماید. 

او با اشاره به جذب سرمایه گذاران زیادی برای شهرستان کهنوج خاطرنشان کرد: در شهرستان کهنوج در حوزه صنعت ۲۲ جواز واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۹هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۵۹۴نفر و ۳۵پروانه بهره برداری صنعتی  با سرمایه گذاری ۶۸۰میلیارد ریال و ۶۸۹ نفر اشتغالزایی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: در حوزه معدن در شهرستان کهنوج۷ پروانه بهره برداری معدن و ۲۲ پروانه اکتشاف صادر شده است ۶ گواهی کشف صادر شده و ۶ مجوز صنایع معدنی و یک پروانه بهره برداری صنایع معدنی صادر شده است.

او با اشاره به کارخانه تیتانیوم کهنوج، گفت: این کارخانه می توانست از سال‌ها قبل به محرومیت زدایی و اشتغال منطقه کمک شایانی نماید اما به دلیل مشکلاتی راکد مانده بود و خوشبختانه در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده و با رفع مشکلات گذشته در حال حاضر بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه اول سال ۱۴۰۲افتتاح خواهد شد.

مروجی‌فرد واگذاری زمین، نبود مشوق و فقدان زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری را از بزرگترین مشکلات سد راه سرمایه گذاری و احداث کارخانه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: روند واگذاری زمین اگر زمان بر شود، با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی، آن طرح با گذشت زمان توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

او  با اشاره به اقدامات اداره کل صنعت، معدن و تجارت در زمینه تشویق و ترغیب سرمایه گذاران اظهار داشت: این اداره کل با حذف بسیاری از امور غیر ضروری، در کمتر از یک روز مجوز کارخانه صنعتی را صادر می نماید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: اگر تصمیم داریم در منطقه ای توسعه و پیشرفتی حاصل شود باید همه دستگاه‌های اجرایی و همه مدیران آن منطقه به جای سنگ اندازی و فراری دادن سرمایه گذار؛ همکاری نمایند تا با احداث کارخانه‌های متعدد در زمینه تولید داخل و اشتغالزایی گام‌های بلندی برداشته شود.

در ادامه شعبانی فرماندار شهرستان کهنوج ضمن قدردانی از پیگیری‌ها و دغدغه‌های مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان داشت: با حضور مدیرکل جوان و انقلابی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، این منطقه مسیر پیشرفت را سریع تر خواهد پیمود.

او با اشاره به استعداد و پتانسیل‌های معدنی شهرستان کهنوج افزود: شهرستان کهنوج می‌تواند به قطب صنعتی و معدنی منطقه تبدیل شود.

لازم به ذکر است در بیست یکمین کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید جنوب کرمان که در شهرستان کهنوج برگزار شد مشکل ۶ طرح رفع گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 11
  • دیروز: 92
  • هفته: 1,246
  • ماه: 4,756
  • سال: 17,495