رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب خبرداد. انعقاد تفاهم نامه با شرکت کشت و صنعت جیرفت با اهداف آموزشی و تحقیقاتی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1388

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب خبرداد. انعقاد تفاهم نامه با شرکت کشت و صنعت جیرفت با اهداف آموزشی و تحقیقاتی 

در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری تفاهم نامه‌ای بین مركز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان و شرکت سهامی کشت و صنعت جیرفت منعقد شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان در این باره می‌گوید: این تفاهم نامه  در راستای سیاست‌های سازمان تحقیقات کشاورزی مبنی بر مشارکت واحد‌های بزرگ و تشکل‌های خصوصی در فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی صورت گرفت.

احمد آئین با اشاره به اینکه سازمان تحقیقات کشاورزی قصد اجرایی شدن یافته‌های تحقیقاتی خود را دارد، گفت: تحقیقات این سازمان که کاربردی هم هستند تحت عنوان مزرعه نوآوری با واحد‌های تولیدی بزرگ مانند کشت و صنعت به اجرا گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: یکی از موارد این تفاهم نامه انجام پژوهش‌های کاربردی است، شرکت کشت و صنعت جیرفت که  یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مرکبات در کشور است و مزارع و باغات مستعد و بزرگی در اختیار دارد به تبع، یک سری چالش‌ها و نیازهای تحقیقاتی نیز دارد که از کارشناسان آن درخواست کردیم نیازهای تحقیقاتی خود را به این مرکز اعلام کنند و با امکاناتی که در شبکه گسترده سازمان تحقیقات کشور و مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان وجود دارد برنامه‌ریزی برای تهیه پروپوزال و اجرای پژوهش‌های کاربردی مربوطه انجام گیرد.

دکتر آیین اظهار کرد: تامین هزینه این پروژه‌ها با شرکت کشت و صنعت است و اجرای آنها  تحت نظارت و هماهنگی این شرکت صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان ادامه داد: محور دوم این تفاهم نامه  در راستای همکار‌یهای آموزشی است،کشت و صنعت جیرفت از تعداد زیادی نیروی انسانی  و کارشناس برخوردار است و در مقابل مرکز تحقیقات کشاورزی با دارا بودن  شبکه آموزشی که در اختیار دارد  نیاز آموزشی کارمندان را با توجه به آنچه که نظر آنهاست برطرف می‌کند.

او توضیح می‌دهد که با توجه به اینکه کشاورزان از این واحد بزرگ الگوبرداری می‌کنند این مورد فرصتی است  که یافته‌های تحقیقاتی این مرکز به کشاورزان و مزارع منتقل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 50
  • امروز: 166
  • دیروز: 349
  • هفته: 2,150
  • ماه: 5,871
  • سال: 22,014