آغاز سرشماری آزمایشی در عنبرآباد. درخواست برای مشارکت شهروندان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1391

آغاز سرشماری آزمایشی در عنبرآباد. درخواست برای مشارکت شهروندان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ثبتی مبنا از اول دی در شهرستان عنبرآباد به عنوان پایلوت استان آغاز شده و شهروندان این شهرستان تقاضا داریم در این سرشماری با بروزرسانی آدرس محل زندگی خود در سایت ثبت احوال، شرکت کنند.

مهرداد محمدی سلیمانی در جلسه هماهنگی آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنای ۱۴۰۵ در عنبرآباد اظهار داشت: برای اولین بار ماموران سرشماری به صورت فیزیکی به منازل جامعه هدف مراجعه نخواهند کرد و با توجه به بانک های اطلاعاتی موجود و از طریق اطلاعاتی از جمله کد ملی و کد پستی سرشماری انجام خواهد شد.

او افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت ثبتی مبنا در سال جاری از اول تا ۳۰ دی ماه و همزمان با شهرهای منتخب سراسر کشور به صورت آزمایشی در شهر عنبرآباد استان کرمان در حال انجام است و از همه شهروندان عنبرآباد می خواهیم تا با مراجعه به سایت https://ncr.ir نسبت به درج آخرین آدرس خود و یا اصلاح آن اقدام کنند.

محمدی سلیمانی با اشاره به اینکه آمار پایه و اساس برنامه ریزی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری ها در حوزه های مختلف در سطوح خرد و کلان جامعه است از مسئولان شهرستان خواست با بررسی زیرساخت های شهرستان زمینه مشارکت عموم شهروندان عنبرآباد را در این طرح فراهم آورند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ضمن بررسی زیرساخت های لازم در شهر عنبرآباد برای اجرای این آزمایش سرشماری از متولیان امر از جمله شهرداری و مسئول پست شهرستان خواست نسبت به پلاک کوبی و ارائه کد پستی مناطق مختلف شهر و دسترسی آسان شهروندان به اطلاعات کد پستی هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان عنبرآباد هم در این نشست گفت: اطلاعات مورد نیاز خانوارها برای ثبت در سامانه شامل آدرس محل سکونت استان، شهرستان، شهر، کدپستی، پلاک، طبقه و شماره واحد و مشخصات فردی ( نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع است.

یزدان افشاری پور آمارگیری و سرشماری ثبتی‌مبنا را یکی از مهمترین اهداف چشم‌انداز برنامه ملی آمار دانست و افزود: طرح سرشماری آزمایشی به صورت «ثبتی مبنا» سال ۱۴۰۱ در راستای تقویت، بهبود و تکمیل داده‌های اداری و زیرساخت های سرشماری ۱۴۰۵، است.

او با تاکید بر اینکه کیفیت مناسب آمار و اطلاعات، ما را به نتایج مثبت در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای دستیابی به میزان توسعه یافتگی استان کمک می کند، خواستار مشارکت حداکثری مردم عنبرآباد در سرشماری ثبتی مبنا شد و اضافه کرد: هر میزان که اطلاعات دقیق و صحیح مورد توجه قرار گیرد می‌تواند در تصمیم‌گیری و توزیع اعتبارات و جذب منابع در سطح شهرستان موثر واقع شود.

فرماندار عنبرآباد اظهارکرد: سرشماری ثبتی مبنا، مبتنی بر ۲ عدد حاکمیتی است، شماره ملی به عنوان مشخص‌‎کننده هویت اشخاص و کدپستی که نمایانگر محل حضور اشخاص در شهر یا روستای خود است.

آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ از ابتدای دی ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهر عنبرآباد استان کرمان در حال اجرا است و کافی است شهروندان بالای ۱۵ سال عنبر آباد تنها با مراجعه به سامانه اعلام نشانی ثبت احوال کشور به آدرس https://ncr.ir وهمچنین اتباع غیر ایرانی ساکن عنبرآباد با مراجعه به سامانه اعلام نشانی اتباع غیر ایرانی به نشانی http://kanoonnobat.ir نسبت به اصلاح آخرین محل سکونت خود اقدام کنند.

نتایج آزمایش سرشماری ثبتی مبنای ۱۴۰۵ پس از دریافت داده‌ها از پایگاه داده سازمانهای ذیربط، از سوی مرکز آمار ایران با همکاری سازمان های مزبور مورد بررسی و قوت‌ها و ضعف‌های آن شناسایی و برای دور بعدی با مشارکت در این دستگاه‌ها تقویت و رفع خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :