بازنشستگان شرکت ملی مس برای پیگیری خواسته‌های خود بار دیگر تجمع کردند. تجمع اعتراضی بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1400

بازنشستگان شرکت ملی مس برای پیگیری خواسته‌های خود بار دیگر تجمع کردند. تجمع اعتراضی بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس

امروز برخی اعضای صندوق بازنشستگان شرکت ملی مس ایران بار دیگر برای پیگیری درخواست‌ها و مطالبات خود روبروی این صندوق در کرمان دست به تجمع زدند. به گزارش کرمان‌نو، صندوق بازنشستگان از تاریخ ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ زیر نظر شورای عالی رفاه قرار گرفته و از همان تاریخ بازنشستگان صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس ایران نسبت به این تصمیم، اعتراض داشتند. شهریور امسال بود که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پی درخواست‌ها و پیگیری‌های اعضای کانون بازنشستگان صنایع مس، با نمایندگان این کانون نشستی برگزار کرد. پورابراهیمی در این نشست با اشاره به بررسی تصمیم شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی درخصوص تغییر اساسنامه صندوق بازنشستگی مس گفت: سعی کردم با کار کارشناسی و بررسی مستندات پیش برویم و یک کارگروه در کمیسیون اقتصادی در این زمینه تشکیل داده ایم تا کار حقوقی صورت بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به ماده ۱۷ قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که در این تصمیم به آن استناد شده، بیان کرد: این قانون اشاره دارد به اینکه باید صندوق‌هایی ساماندهی شود که مربوط به موسسات اجرایی یا عمومی است و جنس این موسسات بخش خصوصی نیست. اما اعتراض دیروز بازنشستگان این صندوق نشان می‌دهد که این موضوع هنوز حل نشده است و بازنشستگان همچنان نسب به این مصوبه معترض هستند.

محمودی، دبیر صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس در پاسخ به بازنشستگان گفت: این مصوبه از ۳ طریق در حال پیگیری است.اول دیوان عدالت اداری که دستور موقت توقف آن گرفته شده است و الان ما منتظر رای بدوی دیوان عدالت اداری هستیم.

دبیر صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس ادامه داد: راه دوم، از طریق کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی نیز در حال پیگیری است. امکان دارد که این پرونده برگشت شود به مجلس شورای اسلامی که این کمیسیون در این رابطه نظر خود را اعلام کند. که رای این کمیسیون هم موافق با کانون است و راه سوم که درحال پیگیری آن هستیم از طریق نهاد ریاست جمهوری است.

محمودی با اشاره به اینکه بعضی از موارد هم نمی‌توان تا زمان قطعی شدن آن منتشر کرد گفت: این عدم انتشار دلیل بر دست روی دست گذاشتن کانون بازنشستگان نیست.

دبیر صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس افزود: این تجمعات صورت گرفته در کرمان، رفسنجان و حتی در یزد برای ما قابل احترام است و امیدواریم که به ما کمک کند و تمام این‌ کارها در جهت همکاری و کمک به کانون صورت گرفته است و امیدواریم که بتوانیم این مصوبه را لغو کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 41
  • امروز: 196
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,621
  • ماه: 7,405
  • سال: 24,797