همزمان با دهه فجر؛ عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲۳ طرح منابع طبیعی جنوب کرمان آغاز می‌شودعنوان مطلب

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1416

همزمان با دهه فجر؛ عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲۳ طرح منابع طبیعی جنوب کرمان آغاز می‌شود

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۲۳ پروژه منابع طبیعی در دهه فجر امسال خبر داد.

رحیمی نیا با تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: همزمان با دهه فجر ۲۳ طرح آبخیزداری و آبخوانداری، زراعت چوب، بادشکن زنده اطراف مزارع و هلالی آبگیر با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان در جنوب کرمان اجرایی و به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف خدمات فراوانی به مردم ارائه داده اند که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۲۳ طرح ۱۹ طرح به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴ طرح نیز آغاز می‌شود بیان داشت: بیش از ۶۴ خانوار در هفت شهرستان جنوبی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۵۷٠ نفر نیز فراهم می‌شود.

رحیمی نیا توصیه‌ها و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را کلیدواژه طرح‌های مورد بهره برداری در این ایام  دانست و افزود: عمده پروژه‌هایی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت تحت عنوان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات ملی می‌باشد.

او گفت: این طرح‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بند‌های سنگی ملاتی، خاکی و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی شامل، زراعت چوب، احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، موجب تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع هستند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 35
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,614
  • ماه: 7,868
  • سال: 25,722