جنوب کرمانی‌ها همچنان در صف. دشواری در تامین سیلندر گاز و سوخت ماشین

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1430

جنوب کرمانی‌ها همچنان در صف. دشواری در تامین سیلندر گاز و سوخت ماشین

گزارش | سمیه خدیشی

فرماندار جیرفت اعلام‌کرد: تامین سوخت از پالایشگاه اصفهان سوخت رسانی را کند کرده است

کمبود سیلندر گاز و دیدن صف‌های طولانی در محل جایگاههای عرضه سوخت در شهرهای جنوبی کرمان عادی است، از طرفی شهروندان از کانال‌های حفر شده و بهم ریختگی کوچه‌های شهر که خبر از فعالیت کارگران شرکت گاز می‌دهند هم تعجب نمی‌کنند. چند سالی است که روند گاز رسانی به شهرهای جنوب کرمان در حال انجام است اما هنوز به اتمام نرسیده  و شهروندان زیادی از این نعمت در دسترس برخوردار نیستند.

*تکرار معضل نبود کپسول گاز در شهر

هفته گذشته برای چندمین بار ساکنان شهرهای جنوبی استان کرمان کپسول‌های خالی گاز را بر دوش و در صف‌های طولانی معطل شدند و حتی بعد از گذشت زمان طولانی انتظار موفق نشدند دست پر به خانه برگردند. وضعیت تامین سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه مردم هم در این منطقه فرقی ندارد، تعداد زیادی از جایگاهها، سوختی برا عرضه نداشتند و تعدادی هم صف‌های انتظار آنها کیلومترها طویل شده و  باید حداقل یک روز کاری برایش زمان گذاشت.

*طرح جدید شرکت توزیع نفت صف‌ها را طولانی کرد

 فرماندار جیرفت در مورد تعطیلی تعدادی از جایگاههای عرضه سوخت بنزین در جلسه فوق‌العاده ستاد سوخت واکنش نشان داد و آن را تبعات سیاست‌های پیشگیرانه در خصوص وضعیت  قاچاق سوخت دانست و با انتقاد از برخی سیاست‌های شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در استان گفت: طرح‌هایی که جزیره‌ای و منطقه‌ای اجرا می‌شوند و مردم را به زحمت می‌اندازند را قبول نداریم و معتقدیم برنامه های تامین و توزیع باید برای رفاه مردم و امید آفرینی به آینده باشند.

احمد بلندنظر اظهار کرد: برخی از این مشکلات خارج از توان یا اختیارات مدیریت شهرستان است که به دفعات زیاد مکاتبه و پیگیری کردیم تا رفع شوند.

او با اشاره به اینکه در بحث سوخت و یا هر موضوعی دیگر باید  طرح‌هایی که قصد اجرا دارند را قبلا اطلاع رسانی شود و آماده سازی صورت گیرد متاسفانه در این حوزه با یک نقیصه روبرو هستیم  به خبرنگار کاغذ وطن گفت:  با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت طرح جدیدی در کل کشور اجرایی شده است که در این طرح با تغییر در میزان برداشت بنزین سهمیه‌ای و آزاد سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی ۴۰ لیتر بنزین برای هر چهار ساعت و حداکثر سه بار در شبانه‌روز است.

*پالایشگاه بندرعباس در اورهال، راه دور پالایشگاه اصفهان

در کنار وضعیت بنزین شاهد دسترسی سخت  مردم به کپسول گاز هستیم در سوال از فرماندار جیرفت این مورد پیگیری شد و او در این رابطه گفت: پالایشگاه بندرعباس در وضعیت «اورهال» و تعمیرات اساسی است و بالاجبار سوخت گاز شهرهای جنوبی باید از پالایشگاه اصفهان تامین شود.

 احمد بلندنظرادامه داد: به دلیل فواصل زیاد شهرهای جنوبی کرمان از پالایشگاه اصفهان عملیات سوخت رسانی  با تاخیر انجام می‌گیرد.

او تصریح کرد: برای حل این مشکل طی هماهنگی که با استاندار هرمزگان صورت گرفت قرار شد که تامین سوخت شهرهای جنوبی کرمان که نسبت به شمال استان به پالایشگاه  بندرعباس  نزدیک‌تر هستند، از ابتدای هفته پیش رو از محل این پالایشگاه انجام گیرد.

*برخورد تند با متخلفان

بلندنظر همچنین با اشاره به اینکه بشدت با جایگاه‌ها و مراکز متخلف عرضه و فروش نفت سفید که پاییز و زمستان جاری گزارش تخلف داشته‌اند بشدت برخورد می‌شود تصریح کرد: شاهد کم کاری و ناکارآمدی برخی جایگاه‌های عرضه سوخت و مراکز فروش نفت سفید در جیرفت بودیم که براساس گزارش‌های وارده تعدادی از این جایگاه و مراکز در کارشان صداقت نداشتند.

او تاکید کرد: متناسب با میزان تخلفات صورت گرفته با این مراکز شدید برخورد می‌کنیم و به طور قطع تعدادی پلمپ و سلب مسئولیت می‌شوند.

کهنوج یکی دیگر از شهرهای جنوبی است که فرماندار این شهر در رابطه با دلایل تعطیلی و ارائه نکردن سوخت در جایگاهای این شهر گفته است: برخی مواقع به دلیل نبود تانکر حمل سوخت، بنزین با تاخیر به بعضی از جایگاه‌های شهر می‌رسد و این مورد باعث تعطیلی موردی می‌شود.

علی شعبانی معتقد است: مشکلی در تامین بنزین یا کمبود آن وجود ندارد اما به علت کمبود تانکر گاهی تحویل و تخلیه این سوخت با تاخیر مقطعی مواجه می‌شود و چنین مشکلاتی بروز می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 85
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,320
  • ماه: 7,473
  • سال: 24,957