اهالی رمشک از سرانه ورزشی سهمی ندارد سهم رمشکی‌ها از سرانه ورزش صفر است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1235

 اهالی رمشک از سرانه ورزشی سهمی ندارد سهم رمشکی‌ها از سرانه ورزش صفر است

گزارش سمیه خدیشی

اینکه ورزش علاوه بر سلامت جسم و روح باعث می‌شود جوانان، قشر آسیب پذیر جامعه، کمتر به سمت آلودگی‌های اجتماعی بروند سخن تازه ای نیست، بسیار شنیده شده که بخش زیادی از اوقات فراغت نسل جوان باید با ورزش پر شود تا اثرات مستقیم آن را در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و سلامت روان افراد ببینیم.

 اهمیت این موضوع در مناطق توسعه نیافته که از مکان‌های تفریحی و گردشگری کمتری برخوردارند به گونه ای است که گذران اوقات بیکاری نیز در این شهرها سخت‌تر است.

گفتنی است سرانه ورزشی در استان تقریبا با متوسط سرانه اماکن ورزشی در سطح کشور برابری می کند و این عدد حدود یک متر مربع برای هر نفر است.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قلعه گنج، شهر رمشک از داشتن مکان ورزشی محروم است. یعنی عدد سرانه ورزشی در رمشک که سه سال از شهر شدنش می گذرد صفر است.

ساخت ورزشگاه رمشک با کمک بنیاد علوی منتفی است 

سال ۹۶ بود که نماینده وقت بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از رمشک قول همکاری جهت احداث مجموعه ورزشی را می دهد. 

رئیس اداره ورزش و جوانان قلعه گنج در این باره به خبرنگار کاغذ وطن می گوید:در ابتدا هیچ تفاهمنامه‌ای منعقد نشد و همه قول و قرارها به صورت شفاهی بود همچنین در سال۹۹ تفاهم نامه از طرف حوزه مالی بنیاد علوی با اداره کل ورزش جوانان جهت ساخت سوله ورزشی منعقد شد. 

محمد حاج حسینی ادامه داد:در سال ۹۶ مقرر شد اداره ورزش و جوانان با مشارکت بنیاد علوی کار را انجام دهند و هر کدام از طرفین مبلغ یک میلیارد تومان مشارکت داشته باشند.

او افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال ۹۹ ،احداث ورزشگاه با این مبلغ غیرممکن بود و ادامه تفاهم امکان نداشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قلعه گنج خاطرنشان کرد:در آن زمان ،پیشنهادی به بنیاد علوی داده شد تا تخصیص بودجه و تامین سهم آورده اداره ورزش که حدود سه سال زمان می‌برد بنیاد علوی اسکلت سازه سالن ورزشی را احداث کند. 

او توضیح داد:این پیشنهاد از سوی بنیاد علوی رد شد و به این صورت ساخت سوله ورزشی در رمشک کاملا منتفی گردید.

حاج حسینی از تلاش خود و مسئولان شهر در جهت تخصیص مبلغ آورده بنیاد در ساخت چمن مصنوعی به جای سالن ورزشی اشاره کرد و گفت: برای این اقدام به موافقت و تغییرات مجوز از سوی بنیاد علوی نیاز است.

معدن مس و شهرداری رمشک برای ساخت چمن مصنوعی پای کار آمده اند

وحید رمشکی ،رییس شورای اسلامی شهر رمشک نیز با اشاره به قول و وعده بی سرانجام بنیاد علوی برای احداث چمن گفت:متاسفانه پیگیری‌ها برای ساخت چمن توسط بنیاد علوی به جایی نرسید و در رابطه با ساخت چمن ورزشی به رایزنی با معدن مس رمشک و همچنین همکاری شهرداری اقدام شده است.

در ادامه شهردار رمشک نیز می گوید:در تفاهم‌نامه‌ای که بین شورای شهر و معدن مس منعقد شده است زیرسازی محل ساخت این چمن را شهرداری انجام می دهد. 

 پردل رئیسی با اشاره به اینکه احداث چمن شهر رمشک در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: شهرداری تازه تاسیس رمشک دستگاه و ادوات سنگین زیرسازی ندارد، بنابراین باید این دستگاه‌ها را از شهرهای دیگر درخواست نماییم که به دلیل حجم کم کار قبول نمی کنند یا هزینه سنگینی برای آن درخواست می شود که این موارد انجام کار را طولانی می کند .

بنیاد برای اختصاص بودجه منع قانونی داشت

نماینده کنونی بنیاد علوی در توضیح منتفی شدن ساخت ورزشگاه از سوی این بنیاد به کاغذ وطن گفت: مسئولان وقت ،اعتبار لازم برای احداث ورزشگاه را حدود 3 میلیارد تومان ،با همکاری و مشارکت بنیاد و اداره ورزش و جوانان وعده داده بودند.

دلاوری ادامه داد:به دلیل اینکه اداره ورزش و جوانان نتوانست سهم مشارکتی خود را بپردازد این موضوع به سرانجام نرسید. 

او می گوید:طبق روند قانونی در بنیاد وقتی سهم مشارکتی طرف مقابل در میان نباشد بنیاد هم نمی تواند کار را شروع کند و این با اصول بنیاد علوی که گفته می شود کار با مردم برای مردم ،هم خوانی ندارد.

نماینده کنونی بنیاد علوی توضیح داد:در ادامه ساخت زمین چمن با همکاری شهرداری مطرح شد که به دلیل طولانی شدن این موضوع و روند کار مصوبات در بنیاد ،این مصوبه نیز از دستور کار خارج شد

او با اشاره به اینکه این پروژه در اولویت کاری مردم قرار ندارد گفت:هیات مدیره بنیاد علوی مصوبه مذکور را از دستور کار خارج کرد و مبلغ در نظر گرفته شده تخصیص پیدا نمی کند.

به گزارش کاغذ وطن آنچه که مشخص است شهروندان رمشکی باید چشم امید به دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند و به جای ورزشگاه به چمن مصنوعی دل خوش و راضی باشند که از طلا بودن پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :