امام جمعه کرمان: ضعف‌ها سبب ندیدن پیشرفت‌های کشور نشود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1430

امام جمعه کرمان: ضعف‌ها سبب ندیدن پیشرفت‌های کشور نشود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: نباید چشم بر ضعف‌ها ببندیم اما در عین حال اینطور نباشد که پیشرفت های کشور را نادیده بگیریم که این، یک تحلیل انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: باید پیشرفت کشور را در کنار ضعف ها دید.

او اظهار داشت: ضعف‌هایی وجود دارد اما پیشرفت‌های فراوانی هم داریم و اگر بخواهیم معدل پیشرفت کشور را بدانیم باید رتبه ایران را در جهان امروز نگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: ضعف‌ها نباید ناامید کننده باشد؛ باید همت را صرف رفع ضعف‌ها کنیم و در این بخش نباید بزرگ نمایی کرد بلکه واقع نمایی را مورد توجه قرار دهیم و نگاه عادلانه داشته باشیم.

او ادامه داد: در تحلیل انقلابی باید نسبت به هر فرد و گروهی در همه اظهارنظرها نگاه عادلانه داشته باشیم و این تحلیل واژه راهبردی است که خود نیاز به تحلیل دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: قوت و قدرت ملی باید با همه پیش‌فرض‌ها و الزامات مورد توجه قرار گیرد.

تحلیل خودی و غیرخودی

او تصریح کرد: مقام معظم رهبری قدرت ملی را به‌خوبی تبیین کرده اند، ایشان زمانی خودی را مطرح کردند که ۲ گروه موضع گیری بدی داشتند؛ گروهی بداندیشان بودند و دیگری برداشت جناحی از آن کردند.

امام جمعه کرمان گفت: خودی یعنی کسانی که اعتقاد به اسلام و ایمان دارند و به قرآن، احکام و حرکت عظیم انقلاب پایبندند و به دستورات امامین انقلاب معتقدند؛ اینها خودی، و در عرصه‌های مختلف نیز برای مردم، کشور و انقلاب جان فدا هستند و در صحنه‌های سخت حضور دارند.

او یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ایشان بهترین راه برای پیشرفت کشور و رسیدن به قله و حفظ انقلاب و دادن پرچم به دست صاحب اصلی آن است.

تحلیل اتفاقات و مناسبت‌ها

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه بالگرد حامل وزیر ورزش و همراهانش در شهرستان بافت کرمان که موجب جان باختند یک نفر شد گفت: وزیر ورزش و همراهان در بیمارستان کرمان تحت درمان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان همچنین بیان کرد: دشمنان با تبلیغات تلاش می کنند جایگاه و شان سپاه را که در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها و ولایت است، کمرنگ کنند؛ مردان خدا در طول تاریخ مخالفان جدی داشتند.

او ابراز داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرکز تربیت مردان بزرگ ایران اسلامی است که شهدای ارزشمندی تقدیم انقلاب کرد و یکی از آنان سیدالشهدای جبهه مقاومت است.

امام جمعه کرمان افزود: مرزهای اعتقادی در دفاع از ارزش‌ها مهم است و خون پاک شما در جغرافیای اسلامی سندی بر راه نیک شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :