مدیرکل راهداری استان کرمان اعلام کرد. اجرای پویش «همراهان سفر ایمن نوروزی» در شمال استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1434

مدیرکل راهداری استان کرمان اعلام کرد. اجرای پویش «همراهان سفر ایمن نوروزی» در شمال استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده ای، طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفندماه امسال در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و تجمع مسافران(محدوده گلزار شهدای کرمان و مرقد پاک سردار دلها) تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

احسان عراقی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی است که با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی تحقق می‌یابد.

او افزود: همچنین ارتقاء دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر از جمله دیگر اهداف این طرح است.

عراقی زاده تصریح کرد: در این پویش، براساس ویژگی‌های فرهنگی و بومی، برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه‌ کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهرهای ادامه‌ مسیر در تلویزیون بزرگ و پرده نمایش با پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با استان های سراسر کشور به مدت ۲۰ روز برگزار  می شود و اهدافی همچون آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیاء نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های سنتی و بومی استان مقصد، کمک به احیاء موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی استان مقصد و … را دنبال می کند.

او با بیان اینکه در نهایت، هدف از برگزاری این طرح، ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است، ادامه داد: مسافران نوروزی (رانندگان و اعضای خانواده‌هایشان به ویژه مادران و کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودروهای سنگین و حمل‌ونقل عمومی از مخاطبین پویش هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 21
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,600
  • ماه: 7,854
  • سال: 25,708