مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان مطرح کرد: اجازه بازدید از ۷۸۴ چاه آب دستگاه‌های اجرایی کرمان را نداریم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1439

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان مطرح کرد: اجازه بازدید از ۷۸۴ چاه آب دستگاه‌های اجرایی کرمان را نداریم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان در جلسه سازگاری با کم‌آبی استان کرمان گفت: ۷۸۴ مورد چاه مربوط به دستگاه‌های اجرایی وجود دارد  و لیست آن‌ها به استاندار و معاون سیاسی، امنیتی استانداری ارسال،   و در جلسه کمیته امنیتی سازگاری با کم‌آبی نیز مطرح شده است.

 علی رشیدی افزود: در برخی موارد این چاه‌ها فاقد تمدید هستند و کاربری و پروانه بهره‌برداری با کاربری در حال استفاده آن‌ها متفاوت است، اما اجازه بازدید به شرکت آب منطقه‌ای داده نمی‌شود و با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد، همکاری محسوسی مشاهده نشده  و لیست موارد نصب نکردن کنتور قابل ارائه است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان  افزود: بیش از ۹۰ درصد آب آشامیدنی استان کرمان از سفره‌های زیرزمینی و از چاه‌ها در حال تامین است، ومتاسفانه در سال‌های اخیر منابع آب تجدید شونده کاهش پیدا کرده  داشته است.

او یادآور شد:در حال حاضر ۲۱۴ میلیون متر حجم آب سد‌های استان است، افزود: این در حالی‌که است که در سال گذشته در همین تاریخ مقدار حجم آب سد‌های استان ۳۲۵ میلیون متر مکعب بود.

رشیدی با  اعلام افتتاح تصفیه خانه آب شهر کرمان در صورت تامین اعتبار تا پنج ماه آینده  گفت: از ابتدای سال ۶۶۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمان پلمپ شده و منجر به صرفه‌جویی ۸۰۰ میلیون مترمکعبی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به نصب ۲ هزار و ۴۰ کنتور هوشمند  از ابتدای سال روی چاه‌های آب استان افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، نظامی و قضائی که دارای چاه هستند، موظف به به نصب کنتور هوشمند  روی چاه‌های خود هستند و در صورت تخلف تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان تاکیدن کرد: برای پایش کنتور‌های نصب شده ضروری است کنتور‌های حجمی نصب شده در نهاد‌های نظامی و قضایی که محدودیت‌های دسترسی دارند، برخط باشند تا پایش آن‌ها امکان پذیر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز اعلام کرد: الگوی کشت با محوریت مصرف بهینه مصرف آب در استان در دو بخش زراعت و باغبانی در حال اجرا است.

محمد خیراندیش گفت: این طرح با هدف کشت محصولات کم آب بر و درآمد بیشتر برای کشاورز در حال اجرا است،   و بر اساس طرح در شمال استان کشت زعفران افزایش چشمگیری داشته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 64
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,974
  • ماه: 7,612
  • سال: 25,176