استاندار انتقاد کرد: سخت‌گیری گمرک صادرات کرمان را کاهش داده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1446

استاندار انتقاد کرد: سخت‌گیری گمرک صادرات کرمان را کاهش داده است

استاندار کرمان با بیان اینکه صادرکنندگان خرما و پسته این استان متعهد به قوانین ارزی هستند، گفت: سخت‌گیری‌های زیاد در گمرک، صادرات کرمان را کاهش داده است که باید امور این حوزه تسهیل شود.

محمدمهدی فداکار در دیدار معاون سازمان ملی استاندارد با وی افزود: با توجه به اینکه زندگی مردم این استان با کشاورزی گره خورده است، اعمال قوانین استاندارد باید به گونه‌ای باشد که موجب تسهیل صادرات شود.

او اظهار داشت: باید مشکلات و چالش‌های صادر کننده های پسته استان کرمان را شنید و بر این اساس موانع را برطرف کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: خرما، پسته و محصولات گلخانه‌ای سه محصول مهم و صادراتی ما محسوب می‌شوند و از آنجا که زندگی مردم وابسته به کشاورزی است، کوچک‌ترین تنش در این زمینه موجب آسیب به کشاورزان می‌شود.

او عنوان کرد: محصول اصلی صادراتی شرق استان کرمان نیز خرما است و چنانچه در این زمینه مشکلاتی به وجود آید، چالش‌های عدیده‌ای برای مردم این منطقه ایجاد می‌شود، لذا قوانین استاندارد باید موجب تسهیل‌گری در امر صادرات شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: ۱۲ شهرستان این استان در تولید محصول پسته و خرما سهیم هستند لذا زندگی مردم به نوعی وابسته به کشاورزی است.

امیر حسن‌زاده با اشاره به اینکه صادرات استان کرمان به دلیل سرمازدگی محصولات کشاورزی کاهش یافته است، بیان داشت: قوانین استاندارد باید موجب تسهیلگری در امر کشاورزی شود.

اعمال قوانین برای صادرات محصولات با کیفیت

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی و تشکر از دیدار با استاندار کرمان، افزود: در زمینه کالاهای محوری و شاخص به دنبال اعمال قوانین برای صادرات محصول با کیفیت هستیم.

احسان ساده خاطرنشان کرد: درصدد برگشت نخوردن محصولات و اعمال حداقل‌های استاندارد هستیم تا در توسعه صادرات دچار مشکل نشویم.

او عنوان کرد: در حوزه صادرات به دنبال تسهیل‌گری هستیم و چنانچه کشور مقصد، انتظارات زیادی نداشته باشد، ما هم توقعات زیادی از صادرکنندگان نداریم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: در سال جاری در زمینه استانداردسازی مراکز خدماتی همانند هتل‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز ترک اعتیاد و غیره هم ورود پیدا کرده‌ایم.

او ادامه داد: سال جاری در برخی مراکز خدماتی همچون هتل‌ها و مراکز سالمندان یکسری الزامات استاندارد را اعمال می‌کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 87
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,512
  • ماه: 7,296
  • سال: 24,688