مطالبات کشاورزان زرندی از سرمازدگی فروردین ۱۴۰۱ همچنان بی جواب مانده!

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1449

مطالبات کشاورزان زرندی از سرمازدگی فروردین ۱۴۰۱ همچنان بی جواب مانده!

رئیس اتاق اصناف کشاورزی زرند گفت:علی‌رغم پیگیری‌ها پس از سرمازدگی فروردین  ۱۴۰۱، متولیان امر هیچ کدام از درخواست‌های کشاورزان را اجابت نکرده اند.

علی پوررنجبر،با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید و تاکید ایشان بر مهم ترین مسئله کشور؛ یعنی اقتصاد و تولید گفت: همه اراده‌ها باید متوجه اقتصاد و تولید باشد.

او ضمن بیان مشکلات کشاورزان و خسارت پیاپی طی امسال به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده طی چند روز اخیر برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات سخن گفت و افزود: باید پیگیر مشکلات و موتور محرکه کشاورزان، دامداران، مرغداران و شیلات باشیم و در تمام مجامع سیاستگذاری و برنامه ریزی و جلسات مربوطه نماینده داشته باشیم.

پوررنجبر افزود: اگر دولت و صنایع شهرستان از کشاورزان حمایت نکنند، کشاورزان ضرر زیادی می بینند.

زارعی، عضو اتاق اصناف نیز در این جلسه گفت: ۳۰ هزار شغل در بحث کشاورزی  وجود دارد و کشاورزی در زرند با توجه به وجود معادن حرف اول را در اشتغال می‌زند.

او با اشاره به اینکه تنش سرمایی، گرمایی و… باعث افت کشاورزی شده است، افزود: مسئولان باید در زمینه تسهیلات و امحال وام‌ها به کشاورزان اقدام کنند.

ابراهیمی،مسئول صندوق بیمه کشاورزی زرند نیز با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی صندوق حمایت از کشاورزان است، گفت: بیمه کشاورزی زیر مجموعه دولت و نمایندگان مجلس تعرفه‌ها را قیمت گذاری می کنند.

او گفت: تعرفه‌ها فعلا تغییر نکرده و پرداخت براساس هزینه‌ها است .

رحمانی، رئیس تعاون روستایی با بیان اینکه ۴۰ تعاونی در سطح شهرستان وجود دارد و ۹۸ درصد تحت پوشش این تعاونی‌ها هستند، گفت:در این تعاونی‌ها،۴۸ هزار کشاورز عضو و ۱۰۰ نفر مشغول به کار هستند و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی این تعاونی‌ها است.

او گفت:به دلیل سرمازدگی و کم شدن هزینه‌ها پیشنهاد تعدیل نیرو داده شد؛ ولی با مشورت مدیریت بحران این کار را انجام ندادیم.

رحمانی گفت: با توجه به سرمازدگی و رفع بحران از دولت تقاضای کمک داریم تا مشکلات صنفی را برطرف کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 64
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,974
  • ماه: 7,612
  • سال: 25,176