مشاور وزیر جهاد تاکید کرد: دولت سیزدهم الزامات تحقق الگوی کشت را در قانون بودجه گنجاند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1450

مشاور وزیر جهاد تاکید کرد: دولت سیزدهم الزامات تحقق الگوی کشت را در قانون بودجه گنجاند

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم حتی فراتر از این وزارتخانه برای تحقق و توسعه الگوی کشت در کشور گفت: توسعه الگوی کشت الزاماتی نیاز دارد که باید توسط دولت فراهم شود و این موضوع در قانون بودجه امسال پیگیری شده است.

سیدمجید موسوی موردغفاری در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی استان‌کرمان افزود: یکی از سیاست‌های اصلی این دولت که هم‌اینک نیز دنبال می‌شود، توسعه الگوی کشت است که در دوره‌های قبل هم همواره محل بحث بوده اما در هیچ دوره‌ای به اندازه دولت سیزدهم این موضوع پیگیری نشده است.

او ادامه‌داد: در دولت‌های گذشته بار موضوع الگوی کشت تنها برعهده وزارت جهاد‌کشاورزی بود اما هم‌اینک قانون‌گذار و شخص رییس‌جمهور نیز پشت موضوع هستند و وزیران جهاد،کشور و وزارتخانه‌های نیرو، صمت و نفت نیز باید درگیر این قضیه شوند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اقداماتی که در تبیین الگوی کشت در کشور انجام شده، گفت: معاونت‌های آموزش و تحقیقات و زراعت در سراسر کشور بحث تبیین الگوی کشت را انجام داده‌اند و انتظار داریم مدیران، کشاورزان و دامداران نیز برای توسعه الگوی کشت کمک کنند تا این بار مانده روی زمین انجام شود.

رشد ۲۰ درصدی صدور سند در دولت سیزدهم

او با اشاره به اینکه ۱۸میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور داریم گفت: ابتدای شروع دولت سیزدهم تنها پنج درصد از سندهای اراضی کشاورزی صادر شده بود که این میزان در یکسال اخیر به ۲۵ درصد رسیده است.

موسوی با اشاره به اهمیت کشت قراردادی به عنوان دومین سیاست اصلی مدنظر وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: استان کرمان پارسال ۷۴هزار هکتار تعهد کشت قراردادی داشت که این میزان انجام شد و انتظار داریم در سال زراعی جدید نیز موضوع کشت قراردادی در کل سطوح کشاورزی بویژه گندم در این استان عملیاتی شود.

او خاطرنشان‌کرد: پارسال ۲۰۰هزار هکتار کشت قراردادی در کشور انجام شد که این میزان امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :