خط ریلی سیرجان – بردسیر – کرمان ظرفیت بزرگی برای کشور

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1451

خط ریلی سیرجان – بردسیر – کرمان ظرفیت بزرگی برای کشور

استاندار کرمان گفت: خط ریلی سیرجان – بردسیر – کرمان در کنار پروژه راه‌آهن چابهار – فهرج – ایرانشهر یک ظرفیت بزرگی برای استان و کشور خواهد بود.

حسن رحیمی مدیر‌عامل شرکت عمران اطلس گل‌گهر به همراه تعدادی از مدیران پروژه و موسوی معاون عمرانی استاندار با استاندار کرمان دیدار کرد.

استاندار کرمان در این مراسم،عملیات اجرایی راه‌آهن سیرجان – بردسیر – کرمان را ظرفیت بزرگی برای استان دانست و گفت: این خط در کنار پروژه راه‌آهن چابهار – فهرج – ایرانشهر، ظرفیت و کار زیرساختی بزرگی برای خط ریلی استان و کشور است.

فداکار در خصوص سهم ۳۵ درصدی راه‌آهن از پروژه سیرجان – بردسیر – کرمان و عدم پرداخت مالی برای ادامه پروژه افزود: چون دولت در پروژه راه‌آهن سیرجان – بردسیر – کرمان سهامدار است و تا‌کنون نتوانسته هیچ تامین مالی انجام دهد؛ لذا بهتر است سهام را واگذار کند.

او بیان کرد: در صورت تامین مالی، این پروژه به سرعت پیش می‌رود؛ لذا با مدیر‌عامل گل‌گهر و همچنین مدیر‌عامل راه‌آهن در این زمینه بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

حسن رحیمی مدیر‌عامل شرکت عمران اطلس گل‌گهر نیز گفت: اسفند ۹۴ مصوبه هیئت وزیران برای ۱۷۰ کیلومتر خط ریلی سیرجان-بردسیر- کرمان دریافت و این قرارداد با مشارکت ۶۵ درصد گل‌گهر و ۳۵ درصد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

او بیان کرد: این خط ریلی یک پروژه استراتژیک در حوزه راه‌آهن کشور شد که با ایجاد این خط ریلی مهم، حمل بار و مسافر نیز به مرکز استان و بالعکس با سهولت و حجم بیشتری انجام می‌شود.

رحیمی افزود: این پروژه برای ۸ میلیون تن بار طراحی شده و ۵۰۰ هزار نفر مسافر در سال بین سیرجان – کرمان جابجا خواهند شد همچنین یک ایستگاه مسافربری در بردسیر نیز اجرا می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :