جنوب کرمان در حسرت نگارخانه

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1179

در اختتامیه دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر جنوب مطرح شد

جنوب کرمان در حسرت نگارخانه

 سمیه خدیشی|  کاغذوطن

 گزارش

  اختتامیه دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان در ساختمان فرهنگی یادمان ولایت جیرفت برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این مراسم فعالان عرصه هنرهای تجسمی را هنرمندان گمنام نام برد و بیان کرد:با بازدید مقام ریاست جمهوری از نمایشگاه هنر تجسمی در تهران جای امیدواری است که نگاه ها به سمت این هنر بیشتر شود. 

حسین اسحاقی با اشاره به نقل قول گفته یکی از هنرمندان برتر گرافیک در مراسم افتتاحیه رونمایی از یک پوستر بیان کرد: یه گفته این هنرمند حوزه گرافیک با نگاه به آثار باستانی جیرفت آغاز هنر گرافیک از این منطقه بوده است و ما در جنوب کرمان هنرمندان خوبی داریم که توجه ویژه به این حوزه را می طلبد. 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی جنوب کرمان با عنوان اینکه در سال جاری اولین دوره جشنواره تجسمی فجر را با نام تجسم فجر آغاز کردیم تصریح کرد: این برنامه با تلاش معاونت فرهنگی این اداره کل صورت گرفت که حرکتی بسیار خوبی در جهت دیده شدن ظرفیت های هنری جنوب است. 

اسحاقی با اشاره به نبود نگارخانه در جیرفت، ابراز کرد:امیدواریم با قول مساعد نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و اختصاص یک میلیارد تومان بودجه، هر چه سریع تر ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تکمیل و به بهره برداری برسد.

به گفته او پس از استقرار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در ساختمان جدید، ساختمان فعلی به کانون هنر اختصاص داده می شود.

پرورش استعدادهای هنری جنوب کرمان 

در ادامه نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اختتامیه دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان نیز استعدادهای هنری در جنوب کرمان را شگرف دانست و عنوان کرد: باید استعدادهای آنها پرورش یابد که آینده خود و نام جنوب کرمان را سربلند نمایند.

ذبیح اله اعظمی با تاکید بر اینکه پیگیر راه اندازی فرهنگسرا در جیرفت هستیم، تصریح کرد: آثار هنری هنرمندان به اقتصاد هنر کمک می کند. 

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به دغدغه های هنرمندان، راه اندازی نگارخانه در دستور کار قرار دارد و مکان راه اندازی آن نیز تعیین و مشخص شده است.

مسئولین شهرستان برای اهدای جوایز آثار هنرمندان را خریداری کنند

اعظمی با بیان اینکه هنرمند هم می خواهد دیده شود و هم از این راه کسب درآمد کند، بیان کرد: به منظور حمایت از هنرمندان، بخشی آثار آنها را برای هدیه دادن خریداری می کنم و در شورای اداری شهرستان نیز مطرح می شود که ادارات برای اهدای جوایز و هدایا، آثار هنرمندان را در اولویت قرار دهند.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه سرای محله در حال ساخت است که از این سراها می توان مکانی برای برپایی نمایشگاه، محلی، گالری، بازی کودکان و برگزاری دوره های آموزشی و … بهره برد. 

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان سال آینده جشنواره فیلم های کوتاه فجر را در منطقه برگزار و به نام جنوب کرمان ثبت کرد.

او اظهار داشت: بخشی از بودجه فرهنگی را از مسئولیت های اجتماعی معادن تامین می کنیم تا کمکی به فرهنگ منطقه شود.

نبود نگارخانه در جیرفت

در این مراسم مدیر هنری دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان نیز به عنوان نماینده ای از هنرمندان یکی از دغدغه های اصلی این قشر را نبود نگارخانه در شهر جیرفت برشمرد و عنوان کرد: نبود نگارخانه در شهرستان جیرفت،  و برگزاری نمایشگاه در محل های کم رفت و آمد و دور از دسترس مردم،فعالیت های هنری هنرمندان این شهرستان را در بن بست و دور از چشم هنردوستان قرار داده است. 

به گزارش کاغذوطن اختتامیه دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان که در آن آثار مجسمه، تذهیب، نقاشی، هنر جدید، عکس و پوستر هنرمندان به نمایش درآمده بود، با حضور نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و جمعی از هنرمندان و هنردوستان در نگارخانه یادمان ولایت جیرفت در آخرین پنجشنبه بهمن ماه برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 55
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,965
  • ماه: 7,603
  • سال: 25,167