مدیران راه‌وشهرسازی جنوب و شمال از خطر برخورد جهیدند. رتبه ۱۹ کرمان در طرح نهضت ملی مسکن

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1452

مدیران راه‌وشهرسازی جنوب و شمال از خطر برخورد جهیدند. رتبه ۱۹ کرمان در طرح نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان، رتبه کرمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ۱۹ اعلام کرد. بنا به اعلام رضا حافظی در نشست شورای مسکن استان کرمان، رتبه قبلی استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۶ بوده است اما اکنون این استان در جایگاه ۱۹ قرار گرفته است.

تامین مسکن اصلی‌ترین وعده رییس جمهور بوده و هفته گذشته، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرده بود که رئیس‌جمهوری، وزرای کشور و راه‌وشهرسازی را مأمور کردند وضعیت استان‌هایی که به لحظ پیگیری سیاست‌های دولت در بخش مسکن دچار عقب‌افتادگی بوده و در ۱۰ردیف آخر جدول هستند را بررسی کرده و چنانچه اهمالی در پیگیری‌ها وجود داشته است، مدیران مربوط توبیخ شوند.

در این جلسه آیت‌اللهی موسوی، معاون عمرانی استانداری کرمان وعده داد که به زودی با ثبت موارد جدید کرمان به رتبه ۱۴ تا ۱۵ در طرح نهضت ملی مسکن برسد. شایان ذکر است که در این جلسه رتبه استان در تامین زمین هم ۱۰ اعلام شد.

در شمال استان، کرمان و بم و زرند مشکل تامین زمین دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با تبیین وضعیت شهرستان‌های استان عنوان‌کرد: ۲۷۰ هکتار زمین در رفسنجان تامین شده که منتظر دریافت مجوزهای آن هستیم و مشکل ۲۷۰ هکتار زمین الحاقی در انار نیز حل شده است.

به گفته او در شهرهای شمال استان، فقط در شهرهای کرمان و بم و مقداری در زرند با مشکل تامین زمین روبرو هستیم.

حافظی عنوان کرد: در شهر بم ۷۳هکتار، در بافت ۱۲۵، در خرسند ۲۵هکتار، ۸۴ هکتار در شهربابک، ۱۰۸هکتار در کرمان و ۲۴هکتار در ریگان، عملیات آماده سازی و ساخت مسکن اجرایی خواهد شد. همچنین عملیات ساختمان سازی در سیرجان در زمینی به وسعت حدود ۱۲۰ هکتار نیز شروع می‌شود.

۴۰درصد متقاضیان مسکن در کرمان

به گفته او در استان کرمان ۱۸۸هزار و ۱۹۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۷۱ هزار و ۵۷۸ نفر آنها در کرمان هستند. محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز با تبیین وضعیت تامین زمین شهرستان‌های قلعه گنج، رودبار جنوب، کهنوج و فاریاب تصریح‌کرد: سند ۳۱۶ هکتار زمین در شهر جیرفت دریافت شده و مشکل آب شهر جیرفت نیز حل خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :