شکایت فرماندار جیرفت از تعدد ترکیدگی لوله‌ آب در حفاری‌های گاز

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1454

شکایت فرماندار جیرفت از تعدد  ترکیدگی لوله‌ آب در حفاری‌های گاز

ایرنا-  پس از اینکه طی هفته گذشته چهار مورد برخورد بیل مکانیکی پیمانکاران شرکت گاز به ترکیدگی لوله‌های آب شرب شهر جیرفت انجامید مقرر شد از این به بعد بدون مجوز کمیسیون مربوطه هیچ حفاری در شهر انجام نشود.

به دنبال این ترکیدگی‌ها و افت فشار شدید آب در برخی از مناطق جیرفت، این تصمیم در جلسه روز یکشنبه کمیسیون حفاری شهرستان جیرفت با حضور مدیران مربوطه دستگاه‌های خدماتی گرفته شد.

همچنین مصوب شد در صورت وقوع هرگونه آسیب دیدگی به لوله‌های آب توسط فعالیت‌های پیمانکاران شرکت گاز بلافاصله با شماره ۱۹۴ امداد مکانیزه گاز تماس گرفته شود تا این مرکز خود به بخش اتفاقات آب و فاضلاب جیرفت اطلاع دهد.

فرماندار شهرستان جیرفت در این نشست با اشاره به اینکه غیر از موارد اضطراری همچون ترکیدگی لوله آب هیچ اداره‌ای حق ندارد بدون مجوز کمیسیون حفاری دست به حفاری بزند گفت: بعد از تصویب این موارد، اگر اتفاقی خلاف مصوبات بیفتد و شاهد ناهماهنگی و آسیب به لوله‌های آب باشیم به طور حتم برخورد قانونی می‌شود.

احمد بلندنظر افزود: همه ما برای حل مشکلات و نیازهای مردم در حال فعالیت هستیم و نباید در این بین مشکل جدیدی برای مردم ایجاد کنیم.

او یادآور شد: در این هفته در سه نقطه شهر ترکیدگی لوله آب داشته‌ایم اما برای مدت طولانی همانطور رها شده بود و آب هدر می‌رفت که این موجب افت شدید فشار آب و کمبود آب در چندین نقطه شهر شد.

بلندنظر ادامه داد: در چندین نقطه شهر از جمله مناطق قدیم و حاشیه ای شهر با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و هدررفت آب بعد از ترکیدگی‌های مکرر فشار کمبود آب را مضاعف می‌کند.

فرماندار شهرستان جیرفت همچنین خواستار حمل به موقع مصالح و نصب علائم هشدار دهنده در محل حفاری‌ها شد تا از هرگونه حوادث احتمالی برای شهروندان جلوگیری شود.

او خواستار تدوین نقشه خطوط انتقال در شهر شد تا مشخصات دقیق محل این خطوط و نوع، حجم و قطر خطوط معین شود و افزود: شهرداری هم برای آسفالت با شرکت‌های خدماتی از جمله گاز که در حال گاز کشی است هماهنگ باشد.

 هدر رفت آب دربی آبی

مدیر عامل آبفا جیرفت هم در این نشست با اشاره به موارد ترکیدگی لوله‌های آب در هفته گذشته گفت: سه شنبه هفته گذشته در خیابان پاسداران یک لوله آب در ساعت سه بعدازظهر آسیب دیده بود اما پنج صبح مطلع شدیم.

علی مشایخی خواستار اطلاع رسانی زودتر توسط پیمانکاران بعد از ترکیدگی لوله شد و افزود: روز چهارشنبه هم بالاتر از زندان مجدد لوله دیگری در حفاری آسیب دید.

او ادامه داد: روز شنبه هم ساعت ۱۶ عصر در انتهای خیابان کشاورزی باز ترکیدگی دیگری رخ داد اما ۱۰۰ متر بالاتر در همان خیابان در ساعت ۱۸ لوله آزبست شرکت در این حفاری‌ها دچار آسیب می‌شود.

مشایخی با بیان اینکه باید هم افزایی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد یادآور شد: برای خدمات جدید نمی‌توان خدمت فعلی را هم از مردم گرفت.

او تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در حفاری‌ها دقت بیشتری داشته باشند چون با شرایط سختی از نظر کمبود آب در جیرفت مواجه هستیم بنابراین تدابیری اندیشیده شود که شاهد تکرار این ترکیدگی‌ها نباشیم.

مدیر عامل آبفا جیرفت با بیان اینکه شمال شرقی جیرفت و بافت قدیم شهر با افت فشار شدید آب مواجه هستند اضافه کرد: شهر ۲۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش دبی داشته و معادل هفت حلقه چاه کمبود آب دارد.

رییس اداره گاز جیرفت هم در این نشست گفت: قبل از اجرای پروژه‌ها نامه هایی به ادارات مربوطه ارائه شده است و آنها از مسیر حفاری ها مطلع هستند.

فرامرز قاسم زاده با بیان اینکه ما هم از ترکیدگی لوله های آب در شهر ناراحت می شویم، ادامه داد: آبفا افرادی را به ما معرفی کند که مستقیم جواب تماس دهند زیرا برخی پاسخگو نیستند و در برخی موارد افراد به اتفاقات آبفا اطلاع نمی دهند.

او اضافه کرد: به همین دلیل بود که تصمیم گرفته شد پیمانکاران به ۱۹۴ اداره گاز زنگ بزنند و همکاران با اتفافات آب هماهنگ می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 52
  • امروز: 111
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,706
  • ماه: 7,952
  • سال: 24,554