رییس صمت کرمان: تعیین تکلیف معادن غیرفعال نیازمند پشتیبانی قانونی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1456

رییس صمت کرمان: تعیین تکلیف معادن غیرفعال نیازمند پشتیبانی قانونی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه پشتیبانی قانونی خوبی برای تعیین تکلیف معادن غیرفعال وجود ندارد گفت: تعیین تکلیف این معادن در راستای سیاست فعلی دولت، نیازمند پشتیبانی قانونی است.

مهدی حسینی نژاد افزود: جذب پشتیبانی قانونی برای تعیین تکلیف معادن غیرفعال از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و قانون معادن در حال پیگیری است.

او اظهار داشت: سه هزار و ۶۰۰ محدوده معدنی استان کرمان به علت مخالفت دستگاه‌های متولی در روند استعلامات بلوکه شده است.

حسینی نژاد یادآور شد: محدوده های بلوکه شده کرمان عدد بزرگی است که ناخواسته سایر فعالیت های اقتصادی این استان را مسدود کرده و مسائل این معادن به استناد اختیاراتی که به شورای معادن استان ها واگذار شده به صورت موردی رفع می‌شود.

او با اشاره به فعالیت اکتشافاتی در مناطق بلوکه شده گفت: محدوده های ثبت شده روی کالک معادن استان کرمان، پس از استعلام از دستگاه های متولی اجازه هرگونه فعالیت معدنی را دارند.

او ادامه داد: هرگونه فعالیت در معادن بلوکه شده، غیرقانونی است؛ همچنین این معادن در صورت مخالفت دستگاه متولی در روند استعلامات، به صورت بلوکه شده در می آیند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: هر فعالیت معدنی به لحاظ قانونی در چارچوب موافقت دستگاه های متولی انجام می گیرد.

 استان کرمان دارای بیش از پنج هزار و ۷۰۰ محدوده معدنی غیرفعال است که عمده این معادن براساس گزارش‌ها توسط دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی، میراث فرهنگی، محیط زیست و سازمان انرژی هسته‌ای بلوکه شده است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 90
  • امروز: 73
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,474
  • ماه: 7,884
  • سال: 25,917