دادستان کرمان اعلام کرد؛ ۵۵ درصد سرقت‌های استان کرمان خُرد بوده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1456

دادستان کرمان اعلام کرد؛ ۵۵ درصد سرقت‌های استان کرمان خُرد بوده است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه ۵۵ درصد سرقت های استان کرمان در سال گذشته خرد بوده است، گفت: اگر کمپ ترک اعتیاد کبوترخان راه اندازی شود و معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم و به این کمپ ببریم، شاهد کاهش بسیار زیادی در سرقت خواهیم بود.

مهدی بخشی همچنین اجرای طرح نگهبان محله و استفاده از بسیج در محلات، تعویض کابل های سیم برق مسی، ساماندهی اتباع بیگانه و کارگاه های ضایعاتی را در کاهش جرم سرقت در استان کرمان موثر دانست.

اپ همچنین خواستار ارائۀ تسهیلات لازم به مردم برای مجهز کردن اماکن مسکونی و تجاری به دوربین، اصلاح قوانین و همکاری نهادهای مسئول با فراجا شد.

او در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوع سرقت اظهار کرد: سال جاری در کنار طرح های عفاف و حجاب همچنین یکی از اولویت های مهم ما بحث سرقت است زیرا آمار و ارقامی که می بینیم مطلوب نیست و علت اصلی آن هم بحث اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه است.

دادستان کرمان اجرای برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در زمینۀ کاهش سرقت ها را موثر دانست و ادامه داد: دستمان برای انجام اقدامات کوتاه مدت مانند عدم اعزام به مرخصی و محدود کردن ارفاقات قانونی برای سارقان و صدور احکام در دادگستری با توجه به سابقۀ سارق و نوع سرقت و تشکیل بانک اطلاعاتی سارقان باز است.

او یادآور شد: زمانی که به عنوان دادستان کرمان مشغول به کار شدم، ۸۹۷ کارگاه ضایعاتی در کرمان داشتیم که فقط ۲۰ درصد آن ها مجوز داشتند و این آمار دو برابر کارگاه های تهران با آن جمعیت بود و هم اکنون شمار کارگاه ها به ۴۰۰ کارگاه کاهش پیدا کرده که باز هم فقط ۲۰۰ مورد دارای مجوز هستند.

بخشی متذکر شد: مهم ترین اشکال ما در استان کرمان در حوزۀ سرقت و مسائلی مانند اقتصاد مقاومتی، عدم هماهنگی بین مسئولان و عدم اجرای مصوبات است و همدلی برای اجرای طرح های اقتصادی و سایر مسائل نداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 38
  • امروز: 188
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,613
  • ماه: 7,397
  • سال: 24,789