نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای حمایت از تولید است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1458

  نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای حمایت از تولید است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه برای حل مشکلات تولید و حمایت از تولید کنندگان واقعی است.

شهباز حسن پور بیگلری، درباره ضرورت تصویب طرح مالیات برعایدی سرمایه به خبرنگار ایبِنا گفت: مالیات بر عایدی سرمایه چهار بازار وسایل نقلیه، املاک، ارز و طلا را شامل می‌شود. به این معنا؛ در صورتی که شخصی در یکی از بازار‌های چهارگانه سرمایه (خودرو، املاک، ارز، طلا)، دارایی را خریداری کند و سپس آن را به فروش برساند، بر اساس مدت زمانی که آن را در تملک داشته، باید درصدی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه، بپردازد.

او اضافه کرد: بازار خودرو را می‌توان به طور نمونه در نظر گرفت. در بازار خودرو دو نوع تقاضای دلالی و مصرف‌کننده اصلی وجود دارد که عمده تقاضا در این بازار دلالی است. اگر این نوع از تقاضا با استفاده از ابزار مالیات بر عایدی سرمایه مدیریت شود، بخش مهمی از مشکلات جمع خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: بر همین اساس هدف از این طرح مالیاتی، کاهش سوداگری در این چهار بازار و جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت آن‌ها است. همچنین با قانون شدن این طرح از سوء استفاده افرادی که اجازه نمی‌دهند کالا به دست مصرف کننده واقعی برسد، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نماینده مردم کرمان درباره علت تاخیر بررسی این طرح در مجلس بیان کرد: کمیسیون اقتصادی با تمام وجود در حال حمایت از این طرح است و پیشرفت خوبی هم داشته است. امیدوارم این مسئله که به عنوان یکی از دغدغه‌های دیرینه تمام اقتصاددان در جلسات مختلف با نمایندگان خانه ملت در میان گذاشته می‌شد، هر چه زودتر به نتیجه نهایی برسد تا هم بحث افزایش درآمد‌های دولت سرانجام یابد و هم منجر به کاهش سوداگری شود.

حسن پور بیگلری در خصوص تمایل به سرمایه گذاری در بخش‌های مولد در نتیجه اجرایی شدن این طرح چنین توضیح داد: تمام این کار‌ها برای حل مشکلات تولید و حمایت از تولید کنندگان واقعی است. در واقع تلاش قانونگذار در جهت رفاه حال عامه مردم که با رشد تولید در کشور مهیا می‌شود، است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 36
  • امروز: 186
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,611
  • ماه: 7,395
  • سال: 24,787