فرصت توسعه اشتغال عشایر در جنوب کرمان؛ تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی برای کارآفرینی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1459

فرصت توسعه اشتغال عشایر در جنوب کرمان؛  تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی برای کارآفرینی

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان می گوید ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ سهم عشایر این منطقه است که با ارائه طرح توجیهی می توانند با دریافت آن دامداری و کسب و کار مرتبط حتی در زمینه گیاهان دارویی و گردشگری را توسعه دهند.

ناصر احمدیوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: عشایر می توانند از طریق بانک های عامل با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) استان کرمان این تسهیلات را با شرایط مناسب دریافت کنند.

او با بیان اینکه این تسهیلات با حمایت دولت و به منظور توسعه کارآفرینی برای قشر مولد عشایر فراهم شده، همراهی بانک های عامل را در این زمینه مهم دانست افزود: امیدواریم بانک ها با توجه به اهمیت اشتغالزایی سختگیری های زیادی در این زمینه نداشته باشند.

تشریح چهار بخش تسهیلات

احمدیوسفی ادامه داد: این تسهیلات برای اشتغال و توانمندسازی جامعه عشایری در چهار بخش اختصاص داده شده که شامل زنجیره گوشت قرمز، گردشگری عشایر، توسعه کشت گیاهان دارویی و صنایع دستی است.

او با بیان اینکه اعتبارات این تسهیلات شناور است اما اولویت دولت و اداره امور عشایر بر توسعه تولید دام و گوشت قرمز قرار دارد اضافه کرد: عشایری که می خواهند در زنجیره گوشت قرمز فعالیت کنند می توانند برای توسعه دام و خرید علوفه از این تسهیلات بهره بگیرند.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان با بیان اینکه با چند شرکت در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی هماهنگی های لازم انجام شده است ادامه داد: در بخش جبالبارز جیرفت یکی از عشایر، مرکزی برای تولید هشت نوع گیاه دارویی راه‌اندازی کرده اند که دیگر عشایر هم می توانند الگو بگیرند، برای راه اندازی تولید گیاهان دارویی تسهیلات دریافت کنند و از گرداننده این مرکز کمک بگیرند.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری که بخواهد در این حوزه ها اقدام کند مورد حمایت این اداره کل قرار می گیرد ادامه داد: ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر در حوزه‌های دام، صنایع دستی، گردشگری و گیاهان دارویی در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان گفت: این اداره علاوه بر وظایف خود در این حوزه ها، موظف به مطالبه گری از دستگاه های مختلف خدماتی برای ارائه خدماتی همچون آب، راه، برق و آموزش به عشایر نیز است.

او تاکید کرد: به همین امور هم اکتفا نمی کنیم و به دنبال برگزاری هفته فرهنگی عشایر جنوب استان کرمان هستیم تا در حوزه فرهنگ هم فعالیت هایی انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 90
  • امروز: 69
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,470
  • ماه: 7,880
  • سال: 25,913