اداره کل استاندارد استان کرمان: آسانسور غیراستاندارد بازار آزادی کرمان مهروموم شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1588

اداره کل استاندارد استان کرمان: آسانسور غیراستاندارد بازار آزادی کرمان مهروموم شد
اداره کل استاندارد استان کرمان اعلام کرد، پس از بازدید مجدد کارشناسان حقوقی این اداره کل از بازار بزرگ آزادی، یک دستگاه آسانسور مورداستفاده در این بازار پلمب شد.
به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، پلمب آسانسور بازارچه آزادی پس از بازرسی و بازدید کارشناسان این اداره کل و پایان مهلت اخطار حقوقی آسانسور صورت گرفت و این اقدام به علت استفاده غیرقانونی از آسانسور و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی برای شهروندان انجام شده است.
آسانسورهای برج آبنوس تأییدیه ایمنی ندارند
اداره کل استاندارد استان کرمان نام ساختمان بلندمرتبه تجاری موسوم به آبنوس که محل تردد شهروندان است و آسانسورهای آنها تأییدیه ایمنی ندارد را اعلام کرد.
به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، پس از بازدید و بازرسی کارشناس حقوقی اداره کل استاندارد استان کرمان، ۲ اخطار کتبی به علت استفاده از آسانسور فاقد گواهینامه بازرسی به مدیریت برج آبنوس بلوک A , B و C داده شد.
این برج در خیابان آبنوس شهر کرمان واقع شده و آن‌طور که اداره کل استاندارد استان کرمان اعلام کرده، در صورت قصور مدیریت ساختمان برای دریافت تأییدیه ایمنی، علاوه بر پلمب به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.
یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تأییدیه‌های آسانسور که گفته می‌شود متعلق به سرپرست اتحادیه آسانسور کرمان است نیز در این ساختمان قرار دارد؛ هرچند مسئولان شرکت گفتند، مدت‌زمان گواهی منقضی شده بوده که در حال تمدید زمان آن هستند.
اما این خبر در حالی است که طی روزهای اخیر، ماجرای ایمنی آسانسورهای ساختمان‌ها در کرمان، پس از نشست خبری چند روز پیش سرپرست اتحادیه این صنف، به چالشی نزد افکار عمومی تبدیل شده است که مسئولان عالی‌رتبه استان باید جلو ادامه این روند را بگیرند؛ زیرا مقوله ایمنی تجهیزات مهمی مثل آسانسور در ساختمان‌های تردد مثل بیمارستان یا… مسئله‌ای نیست که هر روز یک مدیر بگوید تأییدیه دارد، مدیرمسئول دیگری بگوید ندارد؛ این مسئله نیازمند سازوکار مشخص بین متولیان است تا با یک‌صدای واحد نزد افکار عمومی خبر از ناایمن بودن یا ایمنی این تجهیزات، بر اساس شاخص‌های استاندارد و کارشناسی، ارائه شود و شهروندان دچار بلاتکلیفی و نگرانی نشود.
پیش‌ازاین سرپرست اتحادیه آسانسور و پله‌برقی کرمان اعلام کرد برخی آسانسورهای ساختمان‌های مطرح کرمان بدون مجوز ایمنی و تأیید صلاحیت کار می‌کنند و آسانسورهای بیمارستان افضلی‌پور، ساختمان قدیمی بیمارستان شهید باهنر، برج هزار و یک شب، پله‌برقی و آسانسور پاساژ آزادی، برج شفا، ساختمان جدید استانداری و پله‌برقی چهارراه طهماسب‌آباد از جمله این موارد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 18
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,928
  • ماه: 7,566
  • سال: 25,130