۳۱۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم‌مصرف برق کرمان پرداخت شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1546

۳۱۰ میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم‌مصرف برق کرمان پرداخت شد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای خرداد تا پایان مردادماه سال جاری بیش از ۳۱ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف خانگی توسط شرکت‌های توزیع برق این استان پرداخت شده است.
حمیدرضا حبیبی افزود: مشترکین خانگی تا پایان شهریور همچنان فرصت دارند با بهینه‌سازی مصرف خود از مزایای طرح پاداش مصرف کم برق بهره‌مند شوند و حتی قبض برق رایگان نیز دریافت نمایند.
او با بیان اینکه میزان تولید برق کرمان به سه هزار و ۲۳۰ مگاوات رسیده است تأکیدکرد: حداکثر مصرف برق این استان در سال جاری سه هزار و ۱۶۰ مگاوات و مربوط به ششم تیرماه بود که نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان تصریح‌کرد: امسال با همکاری خوب و مناسب بخش‌های مختلف از جمله صنایع، کشاورزی و خانگی در زمینه مصرف بهینه برق و مدیریت تاکنون موجب شده خاموشی برق با برنامه نداشته باشیم و از اوج مصرف برق به‌خوبی عبور کنیم.
او ادامه‌داد: اگر در مناطقی خاموشی ایجاد شده به دلیل ایجاد حادثه در شبکه‌های توزیع و انتقال بر اثر حوادث طبیعی مانند طوفان، رعدوبرق و رگبار بوده و یا برای به مدار آوردن برخی تأسیسات ناگزیر به خاموشی در ساعاتی از بامداد بودیم تا در طول روز خاموشی نداشته باشیم و مردم بتوانند در هوای گرم برق داشته باشند آرامش داشته باشند.
حبیبی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر تقریباً ۷۰ درصد مصرف برق کرمان متعلق به بخش صنعت و کشاورزی است و این رقم برای کرمان که در زمینه تأمین آب و گاز محدودیت دارد، بسیار مهم است، بنابراین تأمین برق برای بخش‌های صنعت و کشاورزی تنها از طریق نیروگاه‌های حرارتی امکان‌پذیر نیست و باید به سمت نیروگاه‌های خورشیدی حرکت کنیم.
او گفت: کرمان پتانسیل خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی دارد و سرمایه‌گذار نیز برای احداث نیروگاه خورشیدی در این استان آماده است و طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میزان ۳۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در شهرهای مختلف از جمله اسفندقه، رفسنجان، کهنوج، بهرمان احداث شده و ۱۰ مگاوات نیز تا دی‌ماه امسال در بم به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان ادامه‌داد: ۲ نیروگاه ۱۰ مگاواتی در شهرهای رفسنجان و سیرجان در حال احداث است و یک نیروگاه مقیاس کوچک گازی به میزان هشت مگاوات در کوهبنان نیز احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 227
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,462
  • ماه: 7,615
  • سال: 25,099