رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه گنج: ناآگاهی روستاییان عامل شیوع هاری در قلعه‌گنج است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1464

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه گنج: ناآگاهی روستاییان عامل شیوع هاری در قلعه‌گنج است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قلعه گنج گفت: ناآگاهی روستاییان با بیماری هاری موجب شیوع بیشتر این بیماری در منطقه شده و باید دهیاران و شوراهای روستاها نسبت به خطرات آن اطلاع رسانی کنند.

محبوبه صادقی در نشستی که برای هماهنگی مقابله با هاری برگزار شد اظهار کرد: برخی از روستاییان دامدار در معدوم سازی لاشه دام دچار هاری همکاری و هماهنگی نمی کنند.

او اضافه کرد: گزارش‌های متعددی از تلفات دام در روستاها داریم که نشان دهنده افزایش شیوع هاری در منطقه است.

صادقی یادآور شد: سه مرکز بهداشتی در دهستان های سرخ قلعه، مرکز شهری محمد آباد و مرکز دهستان رمشک از مراکز توزیع واکسن هاری در شهرستان قلعه گنج است.

شیوع هاری در قلعه گنج

رئیس دامپزشکی شهرستان قلعه گنج نیز در ادامه این نشست گفت: تاکنون هشت حیوان و دام مشکوک به بیماری هاری در منطقه قلعه گنج مشاهده شده که هفت مورد آن گاو و یک مورد سگ بوده است.

حمید توسلی ادامه داد: در کانون های شیوع بیماری در روستاهای چهل منی و تاریکماه و اهوان دام ها علیه این بیماری واکسینه شده است.

او افزود: تنها راه انتقال این بیماری از طریق حیوان گزیدگی و دست زدن به بزاق دام بیمار است.

توسلی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار دام علیه هاری واکسیناسیون شده است و دام دچار هاری پس از نمونه برداری توسط دامداران و با نظارت دامپزشکی شهرستان دفن بهداشتی می شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان قلعه گنج گفت: از مردم و اهالی روستاهای قلعه گنج و به ویژه دامداران تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تلفات دام یا بیماری دام فورا مراتب را به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

سلمان کرمی بخشدار مرکزی قلعه گنج نیز اظهار کرد: ممکن است که در بسیاری از روستاهای بخش مرکزی شیوع از طریق حیوان گزیدگی و یا حمله سگ های بلاصاحب هار صورت گیرد که هشدار های لازم در خصوص جمع آوری سگ های بلاصاحب را در روستاها به دهیاران داده شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :