در بازدید استاندار از پروژه خط انتقال آب سد به شهر جیرفت و عنبرآباد مطرح شد. تکمیل ۴ ساله پروژه انتقال آب، در صورت تامین اعتبار

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1469

در بازدید استاندار از پروژه خط انتقال آب سد به شهر جیرفت و عنبرآباد مطرح شد. تکمیل ۴ ساله پروژه انتقال آب، در صورت تامین اعتبار

سمیه خدیشی – به گزارش «کاغذوطن»، استاندار روز پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه از پروژه انتقال آب شرب شهر جیرفت و عنبرآباد بازدید کرد.

مهدی فداکار در محل اجرای پروژه، عملیات خط انتقال آب شرب جیرفت و عنبرآباد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تکمیل این پروژه مستلزم تامین اعتبار است و عمده این اعتبار از سمت دولت است، اما برای تسریع در روند اجرای پروژه باید از ظرفیت سایر منابع مانند معادن منطقه استفاده کنیم. خط انتقال آب جیرفت از محل سد شروع می‌شود و در طول مسیر آن تصفیه خانه قرار دارد که با عبور از رودخانه شور و بالای روستای «دشت‌کوچ» به سمت شهر «عنبرآباد» می‌رود. این خط انتقال در اواخر بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو عملیات اجرای آن آغاز به کار کرد.

پروژه ۱۲۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد

آن‌طور که محمدرضا عطاپور، مدیر اجرای پروژه می‌گوید: مبلغ قرارداد ۸۳۵ میلیارد تومان است و تا انتهای پروژه که ۴ ساله است، حدود هزار و دویست میلیارد تومان هزینه دارد و با احتساب احداث تصفیه خانه در طول مسیر خط انتقال مجموعا نیاز مالی این پروژه حدود ۲ هزار و یکصد میلیارد تومان است، که در صورت تامین اعتبار سالیانه ۳۰۰ میلیارد تومان آمادگی را داریم که تا پایان دولت سیزدهم پروژه را تکمیل کنیم.

عطاپور باعنوان اینکه در آغاز کار ۷۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ۴۵ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است ادامه داد: تاکنون حدود یک کیلومتر لوله‌گذاری انجام گرفته و در صورت تخصیص اعتبار تا پایان امسال حدود ۸ تا ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام می‌گیرد.

استاندار کرمان در رابطه با راکد ماندن پروژه‌های تامین آب شرب بخش‌های ساردوئیه و مرکزی شهرستان جیرفت عنوان کرد: قرارگاه امام حسن(ع) سپاه تعهدی به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه آبرسانی به برخی از شهرها و روستاها را دارد که با مشارکت آبفا به انجام برساند، تعدادی از پروژه‌‌ها به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده بودند که مشکل برطرف شد واصل پروژه در حال انجام است.

مهدی فداکار اظهارکرد: در این منطقه تنش آبی نداریم بلکه معضل عمده ما نبود شبکه آبرسانی در منطقه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :