استاندار کرمان: بخش عمده مشکل آب استان تا سال آینده رفع می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1512

  استاندار کرمان: بخش عمده مشکل آب استان تا سال آینده رفع می‌شود

استاندار کرمان با اشاره به پروژه‌های مختلف آبرسانی در شهرهای استان گفت: با اجرای این طرح‌ها بخش عمده مشکل آب این استان تا سال آینده رفع می‌شود.

محمدمهدی فداکار در نشست شورای اداری استان کرمان پس از افتتاح ساختمان جدید استانداری افزود: مشکل عمده استان کرمان آب است و هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور در برخی نقاط افت فشار و آبرسانی تانکری داشتیم که ایشان دستوراتی داشتند که اجرایی شده یا کار در حال انجام است.

او اظهارداشت: بخش عمده تنش آبی استان کرمان در مشکل آب ۲ شهر کرمان و رفسنجان است که امیدوارم این طرح با اجرای خط خلیج‌فارس تا پیش از شروع فصل گرما در سال آینده بهره‌برداری شود.

استاندار کرمان گفت: ۶۱ کیلومتر از ۱۴۵ کیلومتر انتقال آب شهرهای رفسنجان و کرمان لوله‌گذاری و تصفیه‌خانه آن نیز اجرایی شده که امیدوارم کار با سرعت پیش برود؛ پروژه انتقال آب جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت نیز شروع شده است.

او ادامه‌داد: مرداد سال گذشته در رفسنجان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب داشتیم؛ اما امسال مصرف آب این شهرستان در ساعت ۳ بامداد ۸۰۰ لیتر بر ثانیه شده که به علت گرما بوده است.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به تعطیلی روزهای پنجشنبه طی این هفته و هفته گذشته گفت: به دلیل این تعطیلی مردم به مناطق ییلاقی مسافرت می‌کنند و به تأمین آب بهتر در شهر کمک می‌کند.

فداکار با اشاره به ظرفیت‌های فراوان کرمان گفت: اگر بتوانیم از بخشی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم مشکل مردم رفع خواهد شد و به علت حضور صنعت در برخی شهرهای شرقی، سیرجان و بردسیر مشکل بیکاری نداریم.

او اضافه کرد: پروژه کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی و تولید لاستیک‌های فوق‌سنگین در اطراف کرمان مراحل اجرایی خود را می‌گذراند.

افتتاح ساختمان جدید استانداری

فداکار با اشاره به افتتاح ساختمان جدید استانداری با حضور وزیر کشور عنوان کرد: پروژه ساختمان جدید استانداری کرمان از سال ۸۸ کلنگ‌زنی شده بود و مدیران و افراد زیادی در این طرح زحماتی کشیدند تا این ساختمان به اینجا رسید.

او ادامه داد: استانداری کرمان هشت ساختمان در سراسر شهر داشت که این ساختمان‌ها پراکنده بودند و این ساختمان با ۳۰ هزار مترمربع این پراکندگی را حذف کرد که هزینه‌ها را کاهش و کارها را راحت‌تر کرد.

فداکار افزود: ساختمان قبلی استانداری کرمان در اختیار فرمانداری و بخشداری کرمان قرار می‌گیرد و در واقع تمامی این مجموعه‌ها در یک نقطه کرمان تجمیع می‌شوند.

او یادآور شد: یک ساختمان استانداری نیز در اختیار پارک علم و فناوری قرار گرفت و یک ساختمان دیگر به سازمان همیاری شهرداری‌ها داده شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 35
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,614
  • ماه: 7,868
  • سال: 25,722