انتظار از حوزه فرهنگ و هنر اثرگذاری و جریان سازی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1494

انتظار از حوزه فرهنگ و هنر اثرگذاری و جریان سازی است

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد: ظرفیت مساجد در فعالیت‌های فرهنگی باید فعال شود ضمن اینکه تأثیرگذاری و جریان سازی آن چیزی است که از حوزه فرهنگ و هنر انتظار می‌رود.

 سیدمهدی میرتاج الدینی، در نشست شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بهترین ظرفیت برای انجام فعالیت های فرهنگی را مساجد دانست و افزود: اسلام قوی ترین سازمان سیاسی در حکومت را مسجد قرار داده و در محله ها هم مدیر مشخص کرده و آن ظرفیت مسجد و ائمه جماعت است.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: چنانچه ائمه جماعات در صدد نقش آفرینی در محلات باشند در مواجهه با بسیاری از معضلات آن محله می توانند مدیریت داشته باشند.

 او با اشاره به اینکه اکثر مساجد از نقش اساسی خود فاصله گرفته و به برگزاری نمازجماعت و برخی مناسبت‌ها بسنده کردند؛ گفت: از طرفی ظرفیت مسجد نباید تحت الشعاع مجموعه‌های فرهنگی و غیره قرار بگیرد.

میرتاج الدینی بر ایجاد شبکه ارتباطی از طریق مسجد برای توزیع تولیدات فرهنگی تأکید و بیان کرد: این از مهمترین ملزومات فرهنگی است.

او ظرفیت کانون های مساجد را بیش از آنچه دانست که تاکنون نشان داده شده است و تأکید کرد: ظرفیت مساجد در فعالیت های فرهنگی باید فعال شود ضمن اینکه تأثیرگذاری و جریان سازی آن چیزی است که از حوزه فرهنگ و هنر انتظار می رود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در خبرگزاری شبستان استان کرمان تصریح کرد: وجود انگیزه های قوی و محتوای غنی مواردی است که ضرورت  ایجاب می‌کند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 101
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,758
  • ماه: 7,870
  • سال: 25,611