گلایه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از محیط زیست. در مواردی ماه‌ها پیگیر مجوز محیط زیست هستیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1494

گلایه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از محیط زیست. در مواردی ماه‌ها پیگیر مجوز محیط زیست هستیم 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مانع تراشی برخی دستگاه‌ها در روند سرمایه‌گذاری گفت: برخی موارد را ماه‌ها پیگیری می‌کنیم و در زمینه زیست محیطی درگیر دریافت مجوز هستم.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: پروژه‌های جدیدی از سال گذشته در مرکز استان آغاز شده و دستگاه‌های اجرایی باید در روند اجرا همراهی و کمک کنند و دستگاه‌های مربوطه در تامین زیرساخت‌ها راهکار بدهند.

او با اشاره به برخی مانع تراشی‌ها در روند سرمایه‌گذاری افزود: برخی موارد را ماه‌ها پیگیری می‌کنیم که در زمینه زیست محیطی درگیر دریافت مجوز هستم. به عنوان مثال پروژه 400 مگاواتی نصب پنل‌های خورشیدی به عنوان بزرگترین شهرک انرژی خورشیدی کشور در راین، ماه‌ها معطل مجوز محیط زیست است و نه تنها به استان تفویض اختیار نکردند، ایرادهایی در تهران گرفته شده و مجوز داده نمی‌شود.

پورابراهیمی بیان کرد: از سال گذشته بیش از 150 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در مرکز استان کرمان آغاز شده و در حال اجراست و به دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، امیر حسن زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف از مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ، پول پاشی نیست، بلکه مسئولیت اجتماعی را در ایجاد صنایع پایین دستی و رسته مهارتی می‌دانیم.

او افزود: کارگاه‌های کوچک و بزرگ استان به نیروی ماهر نیاز دارند و جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمادگی دارند براساس نیاز، آموزش را ارائه بدهند.

حسن زاده بیان کرد: استان کرمان رتبه اول کشور را در تولید آهن اسفنجی، کاتد و کنسانتره دارد اما در صنایع پایین دستی کار نکردیم و باید با این نگاه، پروژه‌های استان تعریف شود.

همچنین سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان در این جلسه گفت: شرکت های معدنی و معادن زیرساخت‌های استان از جمله راه‌ها را استفاده و آنها را از بین می‌برند لذا باید در این زمینه به استان کمک کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :