مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان: صدور ۷۰۰۰ مجوز استان کرمان در درگاه ملی مجوزها

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1507

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان: صدور ۷۰۰۰ مجوز استان کرمان در درگاه ملی مجوزها

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان، ۱۴ تیرماه در نشستی با موضوع درگاه ملی مجوزها در کرمان اظهار کرد: درگاه ملی مجوزها به منظور تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار کشور که وضعیت خوبی نیز در دنیا ندارد، اجرایی شده است. سلطانی نژاد با اشاره به  اینکه استان کرمان نیز وضعیت خوبی در فضای کسب و کار در کشور ندارد، افزود: کار بزرگی که رخ داد این بود که حدود ۴۰۰۰ مجوز از همه دستگاه‌های اجرایی شناسائی و در این درگاه گذاشته شده و امروز همه مردم از شکل اداری و کاغذی که برای دریافت مجوز گرفتار آن بودند، رها شدند.

سلطانی‌نژاد بیان کرد: اقدام بعدی این بود که برخی شروط ناهنجار که در فرآیند صدور مجوزها بود، حذف شد و تلاش بر این است شروطی که نیاز نیست، کم کم حذف شود و شاهد تسهیل روند صدور مجوزها باشیم

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان گفت: در روند درگاه ملی مجوزها، درخواست افراد برای مجوز کسب و کار به درگاه‌های تخصصی دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده می‌شود که برخی تسهیل گر هستند و برخی بروکراسی سختی دارند و دنبال هستیم در وزارتخانه بحث استعلامات را در قدم‌های بعدی دنبال کنیم.

او اظهار کرد: صدور مجوز، تمدید پروانه، پرداخت تسهیلات و نظارت باید در فرآیند تعریف شده باشد و در تمام دنیا اینگونه است و با این فرآیند مشخص می‌شود که تسهیلات تبصره ۱۸ و … باید به کدام پروژه و کسب و کار پرداخت شود.

سلطانی نژاد تصریح کرد: آثار درگاه ملی مجوزها حتما در یک سال آینده در رتبه بندی ایران در بین کشورهای دنیا مشخص خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان بالغ بر ۷۰۰۰ مجوز صادر شده است، گفت: وقتی متقاضی به درگاه ملی مراجعه می‌کند، شرایط و مدارک موردنیاز برای مجوز وجود دارد و نگاه این است همه روند در درگاه ملی مجوزها الکترونیکی شود؛ این قانون ۱۱ سال مانده و اجرایی نشده بود و وزارت اقتصاد این کار بزرگ را آغاز کرده است.

او افزود: در ۱۲ دستگاه ۱۰۰ درصد مجوزها از طریق درگاه ملی صادر می‌شود که وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست از جمله آنهاست. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 182
  • امروز: 36
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,339
  • ماه: 7,792
  • سال: 26,211