شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در مسیر همگامی با محیط‌زیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1508

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در مسیر همگامی با محیط‌زیست

رئیس تحقیق و توسعه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر گفت: باتوجه‌به افزایش روزافزون تقاضای فولاد در بازارهای جهانی، تولید این فلز در کشورهایی مانند چین، هند، ایران و سایر کشورهای فعال در این حوزه روبه‌افزایش است.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر اظهار کرد: بازار و صنعت فولاد طی دهه‌های اخیر جهش‌های قابل‌توجهی را تحت‌تأثیر گسترش فعالیت‌های صنعتی و در نتیجه افزایش روزافزون تقاضای فولاد تجربه کرده است و انتظار می‌رود در سال‌های آتی نیز روند صعودی این صنعت ادامه داشته باشد.

دکتر رضا بهاءالدینی بیان‌کرد: این مسئله باتوجه‌به سهم قابل‌توجه صنعت فولاد در انتشار دی‌اکسیدکربن و از طرفی نیز الزام به کاهش حداقل ۵۰ درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن تا سال ۲۰۵۰، ضرورت روی‌آوردن فعالان این صنعت به استفاده از تکنولوژی‌هایی در راستای تولید فولاد سبز را در سال‌های آتی آشکار می‌کند.

او با تاکید به اینکه فولاد سبز در اصطلاح فولادی است که با روشی تولید شود که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار کمی داشته باشد، اظهارکرد: باتوجه‌به افزایش روزافزون تقاضای فولاد در بازارهای جهانی، تولید این فلز در کشورهایی مانند چین، هند، ایران و سایر کشورهای فعال در این حوزه روبه‌افزایش است.

او با بیان اینکه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در مسیر همگامی با محیط‌زیست است، خاطرنشان‌کرد: این شرکت در تلاش است با استفاده از روش‌های میدرکس پایه هیدروژن، تولید آهن مذاب به روش الکترولیز و تکنولوژی فلش، آلایندگی‌ها و مضرات تولید را به حداقل برساند و گام بزرگی در زمینه فولاد سبز بردارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 22
  • امروز: 234
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,469
  • ماه: 7,622
  • سال: 25,106