مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در آیین کلنگ‌زنی پروژه فولاد جیرفت: جنوب کرمان موفق‌ترین حوزه معدنی کشور است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1724

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در آیین کلنگ‌زنی پروژه فولاد جیرفت: جنوب کرمان موفق‌ترین حوزه معدنی کشور است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به زمان بر بودن واگذاری زمین از سوی دستگاه های دولتی گفت: با پیگیری های استان کمتر از سه ماه روند واگذاری زمین این طرح انجام شد که باید از ادارات دولتی که در این رابطه همکاری لازم را داشتند قدردانی نمود.
مسلم مروجی‌فرد با بیان اینکه جنوب کرمان با ۱۰۰ پروانه بهره‌برداری موفق‌ترین حوزه معدنی کشور است، افزود: در پروژه فولاد جیرفت که شامل کنسانتره، تولید گندله سنگ آهن و تولید آهن اسفنجی است ۸۳ هزار میلیارد ریال در مرحله اول سرمایه‌گذاری شده است.
او ادامه داد: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی سرمایه‌گذاری شده است و خط های بعدی مس و فروکروم شروع می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خاطرنشان کرد: در این پروژه ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یک‌هزار و ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.
او با بیان اینکه در مرحله اول این پروژه برای تولید ۵۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن در سال برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: در مرحله بعدی برنامه تولید گندله سنگ آهن با ۵۰۰ هزار تن و در نهایت تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن اجرا می شود و در نهایت آن را به تولید فولاد و شمش فولاد می رسانیم.
در ادامه معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز اظهار داشت: در ادامه این طرح مجتمع فولاد خواهیم داشت و فرآیند تولید از کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به تولید شمش فولاد خواهد رسید.
امیر حسن‌زاده با بیان اینکه به دنبال ارزش افزوده در جنوب کرمان هستیم، افزود: اتفاق‌های خوبی شروع شده و امسال راه‌اندازی کنسانتره تیتانیوم، 2 کارخانه فروکروم و کارخانه کنسانتره مس را در جنوب کرمان خواهیم داشت.
او ادامه داد: مشکلاتی برای واگذاری زمین این طرح داشتیم که در کمتر از سه ماه حل شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: توسعه متوازن همراه با عدالت و پیشرفت را در استان کرمان طی دولت سیزدهم دنبال کردیم و بحمدالله اتفاقات خوبی روی داده است.
او افزود: کرمان بزرگترین استان معدنی کشور است و در شمال استان ذخایر ثبت‌شده معدنی حدود ۹ میلیارد تن و در جنوب استان حدود ۴۰۰ میلیون تن است که اختلاف بسیار زیادی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 172
  • دیروز: 198
  • هفته: 1,332
  • ماه: 4,433
  • سال: 35,537