رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد. جنوب کرمان ظرفیت یک میلیارد دلار ارزآوری در بخش کشاورزی دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1514

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد. جنوب کرمان ظرفیت یک میلیارد دلار ارزآوری در بخش کشاورزی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از ارزآوری یک‌میلیارددلاری صادرات محصولات کشاورزی این منطقه خبر داد و گفت: اگر زمینه صادرات فراهم شود ظرفیت ارزآوری بالایی وجود دارد.

دکتر احمد احمدپور جنوب کرمان را گلخانه طبیعی دانست و افزود: باتوجه‌به شرایط آب، مرغوبیت خاک و تنوع محصولات کشاورزی، در برخی ارقام تولیدات مقام اول تا سوم کشور را داریم.

او سهم خرما و مرکبات را در سبد صادرات محصولات باغی قابل‌توجه عنوان کرد و گفت: در جنوب کرمان بیش از 60 رقم خرما وجود دارد که باتوجه‌به اینکه کیفیت دارند، بخشی از محصول از مناطق دیگر صادر می‌شوند.

 احمدپور ارزآوری 440 میلیون‌دلاری محصولات کشاورزی را نمونه‌ای از ظرفیت تولید باکیفیت عنوان کرد و افزود: باتوجه‌به میزان تولید سالیانه که بیش از چهار و نیم‌میلیون تن است، می‌توانیم تا یک میلیارد دلار ارزآوری داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گمرک را مهم‌ترین مؤلفه در بخش صادرات دانست و اظهار کرد: میزان صادرات و ارزآوری توسط اتاق بازرگانی از بخش‌های مختلف جمع‌آوری‌شده وگرنه اگر گمرک مستقر شود، عدد بیش از این میزان است و چون محصولات از مناطق دیگر صادر می‌شوند، آمار دقیق‌تری نداریم.

او محصولات گلخانه‌ای جنوب کرمان را بر اساس نظارت کارشناسان، ارگانیک دانست و تصریح کرد: هم اکنون کارشناسان بر میزان استفاده از سم و کود نظارت دارند و محصولات گلخانه نیز در بحث صادرات بازارپسند هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان وجود بسته‌بندی و برند بومی را الزامی دانست و از کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان خواست در این موارد اقدام کنند و محصولات را بنام برند خودشان صادر نمایند.

او به کشت‌های جایگزین به‌عنوان تغییر الگوی کشت اشاره کرد و گفت: کشت‌های جایگزین که به آب کمتری نیاز دارند، در دستور کار قرار گرفته که نمونه آن دانه‌های روغنی و گل محمدی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 9
  • امروز: 105
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,340
  • ماه: 7,493
  • سال: 24,977