۴۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل جنوب کرمان نیاز است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1157

معاون راهداری کشور:

۴۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل جنوب کرمان نیاز است

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت:در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا خسارات ایجاد شده سیل در بخش راههای جنوب کرمان ترمیم و بازسازی شود.

خداداد مقبلی در نشست ستاد بحران راهداری جنوب استان کرمان از مسدود شدن راه ارتباطی ۲ هزار روستا در سیلاب های اخیر کشور خبر داد و گفت:این راهها با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شده و هم اکنون فقط ۱۲ راه اصلی روستایی کشور که در جنوب کرمان قرار دارند، مسدود است.

او دلیل مسدود بودن راه این ۱۲ روستا را جریان داشتن آب دانست و افزود:به محض فروکش کردن آب بلافاصله راه ارتباطی این روستاها بازگشایی می‌شود.

او به سیلاب اخیر جنوب کرمان اشاره کرد و گفت:حدود ۴۸ آبنما در این منطقه خسارت دیده که ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و ترمیم آنها اعتبار لازم است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه حدود ۱۰۰ دستگاه پل نیز در راه‌های روستایی جنوب کرمان آسیب دیده و برخی کاملا تخریب شده است، افزود: برای بازسازی این پل ها ۷۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

او با بیان اینکه حدود ۳۰۰متر پل‌سازی در راه‌های اصلی و روستایی جنوب کرمان باید انجام شود،تصریح‌کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز بر اثر سیل و سیلاب دچار آبگرفتگی شدید شدند که باید ترمیم و آسفالت مجدد شود.

مقبلی عمده تخریب راه‌ها را ناشی دستکاری کردن بالادست رودخانه‌ها و در نتیجه هدایت آب‌ها به یک سمت دانست و گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تنظیم بستر رودخانه‌ها در جنوب کرمان نیاز است.

او اظهار‌داشت:دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین راهداری ۲۵ روز در منطقه سیل زده جنوب کرمان در حال فعالیت هستند که برخی از این دستگاه‌ها خراب شده و نیاز به تعمیر دارند.

او بیان کرد:حدود ۱۴۰ پل در جنوب کرمان نیاز به کف سازی دارد و اگر ترمیم نشوند در سیل بعدی به طور قطع تخریب می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:حدود پنج هزار تن آسفالت در راههای جنوب کرمان باید انجام شود تا این محورها در سیل بعدی تخریب نشود.

فعالیت ۱۰ تیم راهداری در مناطق سیل زده جنوب کرمان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در ادامه این نشست از فعال بودن ۱۰ اکیپ در مناطق سیل زده جنوب کرمان خبر داد و گفت:در مناطق آسیب دیده ۵۵ دستگاه خودرو سنگین و ۵۱ سبک در حال انجام عملیات راهداری است.

مجتبی محمودی با بیان اینکه هفت شهرستان جنوب کرمان درگیر تخریب راه هستند، افزود :در حال حاظر تمامی راههای اصلی و فرعی در جنوب کرمان باز هستند.

او از بسته بودن ۹ محور فرعی به دلیل طغیان رودخانه ها خبر داد که با توجه به وضعیت موجود اجازه هیچ گونه عملیات راهداری و ورود دستگاه های سنگین راهداری را نمی دهد . 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: تاکنون ۵۵ میلیارد تومان به جسم جاده، ابنیه فنی و سیل بند های حاشیه جاده در جنوب کرمان خسارت وارد شده است. 

او اصلاح ورودی و خروجی پل‌ها، اصلاح آبشستگی پلها،‌ترمیم ابنیه فنی و دریواسیون‌ها خسارت اصلی را از جمله اقدامات ابتدایی در حوزه راه‌های مناطق سیل زده عنوان کرد و گفت: خسارت اساسی به ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در این مناطق وارد شده است.

مجتبی محمودی به بیان اینکه محور ورودی شهر زهکلوت بعلت شدت سیلاب و تخریب ۲۰۰ متر از جاده در این محل ورودی در حال حاضر ارتباط و تردد از طریق راه کنارگذر انجام شده است، افزود:دستگاه‌های راهداری و اکیپهای راهداری در حال حاضر در مسیر زهکلوت به دلگان در حال ترمیم آبنماهای آسیب دیده هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 39
  • امروز: 191
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,616
  • ماه: 7,400
  • سال: 24,792