افتتاح استخر کهنوج در گرو داربست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 603

فرماندار کهنوج: منتظرم ببینم استخر کهنوج کی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب: داربست برسد مشکل استخر دوهفته‌ای برطرف می‌شود

 افتتاح استخر کهنوج در گرو داربست

ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان به«کاغذوطن»گفت:«استخر کهنوج را قبلا به اداره ورزش و جوانان این شهرستان تحویل داده‌ایم اما به دلیل عدم نگهداری خوبی که وجود داشت به این پروژه آسیب زدند و گفتیم برای کمک به ورزش منطقه آن را دوباره تعمیر و تحویل می‌دهیم.در حال حاضر سیستم‌های هوارسان را تعمیر و سقف کاذب ایجاد شده ولی به علت کمبود امکانات در شهرستان کهنوج تجهیزات لازم باید از کرمان یا جیرفت تامین شود که به دلیل فاصله زیاد هزینه بالایی را پیشنهاد می‌دهند.»وی افزود:«این پروژه کار خاصی ندارد و تعمیرات آن شاید به دو هفته هم نرسد اما مشکلی که وجود دارد نداشتن داربست است، در کهنوج هم داربست وجود دارد که کار زیاد در دست دارد و منتظریم تا کارش تمام شود تا به این پروژه برسد.»

پیمانکار استخر کهنوج مشمول ماده 46 شده است

عیدی فرماندار شهرستان کهنوج به«کهنوج گفت:«فضای ورزشی در کهنوج هم‌اکنون 50سانتی‌متر است که نسبت به قبل بهتر شده است.»وی افزود:«هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل فاصله داریم  و بایستی سرانه مان به یک مترو نیم  و به وضعیت دیگر استان‌ها برسد که فضایی استاندارد است.»عیدی ادامه داد:«در بحث استخر کارهایی را که لازم بود کردیم .متاسفانه پیمانکار مشمول ماده 46 شده است و این قانون فرآیندی دارد . البته پیمانکار مشکل بودجه داشته زیرا در ابتدا که کار را دیده مقدار هزینه‌ای را که پیشنهاد داده بر اساس ارزیابی اولیه بوده و بعداز این مساله متوجه می‌شود با این مبلغ این کار انجام شدنی نیست زیرا در ابتدا 100میلیون برآورد و تخصیص داده شده و بعد از این مساله متوجه شده‌اند 300میلیون پول لازم است و این مشکل محاسباتی از اول وجود داشته است. اما چون تعهد برای وی ایجاد شده بود مجبور بود انجام دهد، برای پروژه همان میزانی که درابتدا برآورد شده بود را کنار گذاشته بودند که متاسفانه این مشکلات بوجود آمد.»عیدی ادامه داد:«اکنون راه و شهرسازی به عنوان پیمانکار کار تعمیرات را برعهده دارد. اصل پروژه راه حدود ده سال قبل راه وشهرسازی تحویل داده است و حساب و کتاب‌های لازم برای آب و هوای این شهر نیز انگار به درستی انجام نشده بوده و برخی از سیم‌ها بر اساس شرجی بودن آب شده و با این وضعیت نمی شد کسی وارد استخر شود.ربطی ندارد که پروژه را ده سال قبل تحویل داده‌اند باید بگویند پروژه تعمیر را چرا تحویل نمی‌دهند، دلیل این مسائل چه چیزی بوده است البته همیشه می‌گویند چندروز دیگر تحویل می‌دهیم اما مانده‌ام این چندروز بالاخره کی فرا می‌رسد؟»

بهانه‌ها قابل قبول نیست

فرماندار کهنوج تصریح کرد:«بهانه‌هایی مانندنبود داربست و …قابل قبول نیست و زمانی یک پیمانکار کاری را قبول می‌کند باید داربست و …را خودش بیاورد زیرا متعهد شده است، در کهنوج هم داربست وجود دارد اما چون پول خوبی نمی‌دهند برایشان صرفه اقتصادی ندارد داربست را اجاره دهند.» وحدت عیدی اضافه کرد:«مشکل همان بودجه است و اکنون نمی‌توانند پروژه را مشمول ماده 46 کنند و این سعی دوسال تاخیر و گرفتاری‌های خاص خود. ورزش و جوانان کهنوج اصلا در جریان این مسائل نیستند و نمی‌دانند جریان چه بوده است.مهر پروژه‌ای که مشمول ماده46می‌شود یعنی گرفتاری و دوبارره باید تامین اعتبار و مناقصه و …برگزار شود و اگر پیمانکار بد از کار در بیاید چه باید کرد.من 20روز پیش این پروژه را پیگیری کرده‌ام و فعلا منتظر هستم ببینم این چندروز را که قول داده‌اند کی فرا می‌سد؟

تفسیر ماده 46 شرایط عمومی پیمان چیست 

الف) كارفرما ‌می‌تواند در مدت پيمان، اجراي كار را برای يك بار و حداكثر 3 ماه معلق كند، در اين صورت بايد مراتب را با تعيين تاريخ شروع تعليق به پيمانكار اطلاع دهد. در مدت تعليق، پيمانكار مكلف است كه تمام كارهای انجام شده، مصالح و تجهيزات پای كار، تأسيسات و ساختمان‌های موقت را براساس پيمان به‌طور شايسته، حفاظت و حراست كند.

ب) كارفرما هزينه‌های بالاسری پيمانكار را در دوران تعليق، به ميزان تعيين شده در اسناد و مدارك پيمان، به پيمانكار می‌پردازد. اگر در اسناد و مدارك پيمان، تعيين هزينه‌های ياد شده، به توافق طرفين در زمان ابلاغ تعليق موكول شده باشد، كارفرما در مورد ميزان آن با پيمانكار توافق می‌کند. در صورتی كه در اسناد و مدارك پيمان، هيچ نوع پيش‌بينی برای پرداخت هزينه‌های بالاسری پيمانكار در دوره تعليق نشده باشد، كارفرما ماهانه مبلغی معادل 10 درصد متوسط كاركرد فرضی ماهانه را به پيمانكار می‌پردازد. اگر به دستور كارفرما، قسمتی از كار متوقف شود، بابت هزينه‌های پيش‌گفته در مدت تعليق، ماهانه مبلغی معادل 10 درصد متوسط كاركرد فرضي ماهانه، به تناسب مبلغ كار متوقف شده، به پيمانكار پرداخت می‌شود. برای تعيين هزينه تعليق، كسر ماه به تناسب محاسبه می‌شود.

تبصره –  در صورتی كه پيش از آغاز عمليات موضوع پيمان، تعليق پيمان از سوی كارفرما ابلاغ شود، 80 درصد هزينه تعليق محاسبه شده طبق اين بند، به پيمانكار پرداخت می‌شود.

ج) كارفرما و پيمانكار در مورد ماشين‌آلاتی كه پيمانكار مايل است در مدت تعليق از كارگاه خارج نمايد، بدون پرداخت هيچ نوع هزينه‌ای، توافق مي‌كنند. اجاره مربوط به دوران توقف آن تعداد از ماشين‌آلات كه در كارگاه باقی می‌مانند، براساس توافق طرفين به پيمانكار پرداخت می‌شود.

د) در صورتی كه تعليق بيش از سه ماه ضروری باشد، كارفرما می‌‌تواند با موافقت پيمانكار، مدت تعليق را براي يك بار و حداكثر 3 ماه، با شرايط پيش‌گفته افزايش دهد. در صورت عدم موافقت پيمانكار با تعليق بيش از 3 ماه، پيمان خاتمه يافته و طبق ماده 48 عمل می‌‌شود.

هـ ) هرگاه عوامل موجب تعليق كار برطرف شود، كارفرما با تعيين مهلتی برای پيمانكار به منظور آماده نمودن كارگاه، تاريخ شروع مجدد كار را به پيمانكار ابلاغ ‌می‌كند.نماینده مردم کهنوج در مجلس کمترین سرانه فضای ورزشی کشور را متعلق به مناطق جنوبی کرمان دانست و از وزیر ورزش خواست به وعده‌هایی که در جریان سفر به این مناطق داده عمل کند.

وعده‌های وزیرورزش و جوانان در جنوب عملی نشد

 احمد حمزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: متاسفانه علیرغم گذشت یک سال از سفر شما به جنوب کرمان هنوز هیچ‌کدام از قول‌هایتان عملیاتی نشده است. نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم افزود: استخرها به بهره‌برداری نرسیدند و زمین‌های چمن هم احداث نشده‌اند این در حالی است که دهیاری‌ها به وظیفه خود به درستی عمل کردند.

جوانان به دلیل کمبود فضاهای ورزشی در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند

وی یادآور شد: مناطق جنوبی کرمان رشد جمعیت بالایی دارد و همچنین بخش زیادی از جمعیت 500 هزار نفری ما جوان هستند که به دلیل شرایط جغرافیایی در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند این در حالی است که کم‌ترین سرانه فضای ورزشی کشور متعلق به مناطق جنوبی کرمان است؛ می‌طلبد وزیر ورزش و جوانان سریع‌تر نسبت به عملی کردن وعده‌های داده شده در سفر به مناطق جنوبی کرمان اقدام کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 25
  • امروز: 60
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,655
  • ماه: 7,901
  • سال: 24,503