سرمربی مس‌کرمان: مس در لیگ یک، مثل استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1518

 

سرمربی مس‌کرمان: مس در لیگ یک، مثل استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر است

گزارش | کاغذ وطن

سرمربی مس‌کرمان در گفت و گوی اختصاصی با کرمان‌نو از چالش‌های این تیم در لیگ دسته یک و شیوه مقابله با آن‌ها گفت.

به گزارش کرمان‌نو، پس از معرفی محمود محمودی‌نیا به‌عنوان سرمربی مس‌کرمان، این تیم به جذب بازیکنان مدنظر او پرداخت. معرفی سرمربی مس‌کرمان با چالش‌ها و حواشی زیادی روبرو بود، از آوردن نام‌های متعدد تا فسخ قرارداد با خطیبی که به‌عنوان سرمربی معرفی شده بود. اما در نهایت محمودی‌نیا به‌عنوان سکان‌دار نارنجی‌پوشان معرفی شد. در ادامه مصاحبه‌ی اختصاصی کرمان‌نو با این سرمربی ۵۳ ساله را می‌خوانید:

*برنامه شما برای سر و سامان دادن به این مس و شرایط بحرانی که از سال قبل به‌همراه داشت چیست؟

همانطور که شما اشاره کردید تیمی که سال قبل در لیگ برتر بود سقوط کرده و تیم‌هایی که معمولا سقوط می‌کنند روی آنها یک بار روانی منفی بسیار بالایی وجود دارد و زمانی که بخواهید تیم را جمع کنید تا دوباره به شرایط صعود برسانید کار سخت، اما شدنی است. ما می‌دانیم با چه مشکلات و چالش‌هایی روبرو هستیم. از کرمان به واسطه‌ی  سال‌ها مدیریت شناخت داریم. به‌دنبال آن هستیم تمام عوامل در یک راستا قرار بگیرند و با همدلی شاهد اتفاقهای خوب باشیم. من فکر می‌کنم برای برگشت به لیگ برتر باید سعه‌ی صدر و تحمل داشته باشیم. اگر قرار باشد فشار مضاعف روی مجموعه باشد عملکرد مجموعه را پایان می‌آورد. در هر صورت فصل پیش‌رو برای ما فصل بسیار دشواری است. اگر چالش‌های متعارف باشد قابل حل است. چالش‌های متعارف مساِئل فنی هستند، مثل مشکلات طول فصل و بالا و پایین شدن جدول. خداراشکر شرایط خوبی داریم.

*در مورد صبر گفتید برای همین برنامه ۲ ساله برای صعود دادید؟ امیدی به صعود در سال اول ندارید؟

قطعا امید داریم. اصلا انتخاب بازیکن ما برهمین اساس بوده. از بازیکنان قبل ثبت قرارداد خواستیم که ذهن برنده داشت باشند شروع تمرینات ما براساس ذهن برنده بوده و ذهن برنده یعنی بالای جدول. از همین الان خودمان را باید برای ۳۴ فینال آماده کنیم. عملکرد بالا توقع داریم و به بالای جدول فکر می‌کنیم اما من فکر می کنم همه چیز باید در مسیر خودش اتفاق بیفتد. هیچکس از صعود در  سال اول بدش نمی‌آید اما دوست نداریم فشار مضاعف روی ما باشد. مطالبه‌گری غیرمتعارف روی ما باشد، زیرا این مسائل عملکرد ما را پایین می‌آورد و باعث می‌شود آنطور که باید نتوانیم کار فنی را در زمین اجرا کنیم.

*«محمودی‌نیا، نه گفتن بلد نیست» این تصویری است که با توجه به اینکه شما در این سا‌ل‌ها پست‌های مدیریتی متفاوتی را قبول کردید از شما به مردم ارائه شده. چه توضیحی دارید؟

مسئولیت‌هایی که من داشتم ورزشی بوده است. قبل از اینکه مدیرکل ورزش و جوانان باشم ۱۰- ۱۲ سال مربی مس‌رفسنجان بودم. در آن سالها تجارب خوبی در حوزه‌ مربیگری کسب کردم حالا بعد از آن به دلایلی انتخاب کردم که در زمینه‌های مدیریت باشم و حتی اگر در جایگاه مدیریت هم در تیم‌‌های مس رفسنجان و مس‌کرمان بودم نزدیک به بحث فنی بودم. بعد از اینکه از مسئولیت‌های مدیریتی خارج شدم دستیار آقای حسینخانی شدم و خداراشکر توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم. همه‌ی مسئولیت‌هایی که داشتم در عرصه‌ی کمک به ورزش بوده. من مدیر کل کمیته امداد که نبودم (با خنده).همه ی مسئولیت‌های من ورزشی بوده و تا زمانی هم که توان داشته باشم حتی اگر در یک مدرسه فوتبال، نقش آفرینی می کنم.

*به‌نظر شما دلیل اینکه در کرمان در بدو ورود مربیان از آنها حمایت می‌شود و پس از مدتی همان رسانه‌ها شروع به زدن تیم و مربی می‌کنند چیست؟

در فضای حرفه‌ای نمی‌توانیم قضاوت کنیم بدون شک وظیفه رسانه روشن کردن واقعیت‌هاست و قطعا این واقعیات می‌تواند اذهان عمومی را روشن کند. مس در انتخاب سرمربی با چالش‌هایی روبرو شد و الان هم نیاز است که همه کمک کنند. مس‌کرمان یک باشگاه حرفه‌ای است، مثل استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر، همه از آن توقع صعود دارند.  در هیچ شهر دیگری اینچنین مطالبه گری وجود نداشته باشد. شاید بعدها خبر بیاد که فلان بازیکن را با فلان قیمت آوردند! طبیعی است بازیکن تاپ بخواهید بیاورید بازیکنی که پیشنهاد لیگ برتری هم دارد باید رقم خوب هم بدهید. همه از ما توقع دارند یک تیم خوب با کیفیت خوب بدهیم. از رسانه‌ها توقع داریم در ایجاد موج روانی مثبت همراه ما باشند. برای صعود باید همه در یک‌راستا قرار بگیریم. حالا دیگر وقتی محمودی‌نیا انتخاب شد، محمودی‌نیا که مقصر نیست محمودی نیا را خواسته‌اند.

*حضور تعداد زیادی از پیشکسوتان که امسال به تیم اضافه شدند چه در بخش فنی و چه در هر بخش‌های دیگری در تیم باعث سهم‌خواهی و دخالت‌هایی در آینده نمی‌شود؟

هر چه تیم ما قوی‌تر باشد ما با یک پشتوانه قوی‌تری پیش می‌رویم وقتی سرپرست ما یک شخص باتجربه در فوتبال باشد که دبیر هیات فوتبال بوده و ارتباطات فوتبالی استانی و کشوری دارد مثل آقای یزدپور یا آقای نامجو که از مربیان باتجریه و خوش‌نام استان است یعنی تیم ما، تیم قوی‌تر است و پشتوانه محکمی داریم. قطعا محمودی‌نیا یک درصد است ما یک درصدهای زیادی نیاز داریم تا جایگاه خوبی در جدول برای مس‌کرمان داشته باشیم و به مس‌کرمان کیفیت بدهیم. پس این یک درصدها همه باید کنار هم قرار بگیرند.

*در سال قبل اتفاقات زیادی افتاد و از یک مقطعی به بعد اختلافاتی بین باشگاه و هواداران ایجاد شد، برنامه شما برای آشتی بین باشگاه و هواداران چیست؟

هواداران یار دوازدهم ما هستند، من فکر می‌کنم هواداران مس‌ کرمان باید در یک‌راستا باشند، کنار هم باشند و تیمشان را هدایت و حمایت کنند. قدرت تحمل باید کمی بالا برود. باید از هوادار با احترام یاد کنیم و حتی اگر انتقاد می‌کنند با صبوری برخورد کنیم. اما از آنها می‌خواهم سعه صدر داشته باشند. من به تیم و کادرم گفتم اگر ما نتیجه بگیریم این هوادار هم پشت ما قرار می‌گیرد و فکر می‌کنم با گرفتن نتیجه این آشتی صورت می‌گیرد.

*محمودی‌نیا در پایان گفت:

می‌خواهم یک صحبت دلی در پایان داشته باشم، ظرفیت‌های شهر کرمان در بحث فوتبال زیاد است، انتخاب فوتبالیست‌های باکیفیت لیگ یک قطعا مس‌کرمان است. محمودی‌نیا چند تا انتخاب بومی کنارش می‌تواند داشته باشد چند تا بازیکن بومی می‌تواند داشته باشد، محدود است اما مطالبه‌گری و انتظار آن سمت زیاد است. من باید انتخاب کنم و من هم قطعا برای بهترین نتیجه باید بهترین انتخاب را داشته باشم. قرار نیست که اگر یک نفر می‌آید بقیه علیه مس‌کرمان شوند و جو را مسموم کنند. مس‌کرمان برای همه است دلسوزهای زیادی دارد. من هم در سال‌های گذشته از این تیم کنار گذاشته شدم اما کوچکترین حاشیه‌ای برای این تیم ایجاد نکردم. الان هم توقع داریم اگر دلسوز واقعی مس‌کرمان هستیم باید در شرایط بودن باشیم در شرایط بودن هم دلسوز باشیم. همه ما باید هوشیار باشیم و همه به موفقیت تیم فکر کنیم. اگر فردا به من بگویند نباش مثل آن روزی که به من گفتند مدیرعامل باشگاه نباش من فقط ۲ رکعت نماز شکر خواندم که این مسئولیت سنگین از روی دوش من برداشته شد، الان هم چون اولویت اولم پول نبوده اگر بگویند برو می‌روم. این شروع کار ماست. من تصمیم گرفتم کر باشم و برای هدفم تلاش کنم و تا جایی که به من اجازه بدهند بالا بروم .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 218
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,453
  • ماه: 7,606
  • سال: 25,090