پرداخت ۶۰۰میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1039

پرداخت ۶۰۰میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی کرمان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت:بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه در کرمان طی یک سال گذشته پرداخت شده به طوری که پرداخت مطالبات در این استان شرایط مطلوبی دارد.

محمد جعفری با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان طی ماه اخیر به مراکز درمانی استان کرمان پرداخت شده است تصریح کرد: این مبلغ به منظور تامین نقدینگی مراکز درمانی برای تامین داروی بیماران پرداخت شده است.

او جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کرمان را یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار‌داشت: بیمه سلامت بزرگترین سازمان بیمه گر است که با بیش از هزار و ۴۰۰ موسسه درمانی این استان همکاری می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان تعهد پرداختی بیمه سلامت به مراکز درمانی این استان در هر ماه است گفت: این مقدار در هر روز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی است.

او بیشتر بیمه شدگان بیمه سلامت را دارای صندوق‌های بیمه رایگان معرفی کرد و افزود: روستاییان، عشایر و ساکنان شهری فاقد بیمه از جمله این افراد هستند.

بیمه سلامت با ۵۱ میلیارد تومان هزینه ماهانه ۱۴ میلیارد تومان وصول درآمد دارد 

جعفری بیان کرد: ماهانه ۱۴میلیارد تومان در بیمه سلامت استان کرمان وصول درآمد می شود که این رقم در برابر ۵۱ میلیارد تومان هزینه های این بیمه ناچیز است که این مقدار از طریق یارانه ها تامین می شود.

او از استقرار پزشک خانواده برای روستائیان و صاحبان دفترچه بیمه رایگان در استان کرمان خبر داد و گفت: این افراد می توانند به منظور دریافت خدمات درمانی به پزشک خانواده خود مراجعه کنند که مزایای فراوانی دارد.

دبیر طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور با اشاره به مزایای بهره‌گیری از وجود پزشکان خانواده گفت: مراجعه به پزشک خانواده بدو آغاز درد و بیماری بهترین راه، علمی‌ترین، ارزان‌ترین و بروزترین روش درمان در بخش سرپایی است.

مراجعه به پزشک خانواده به دلیل تشخیص درست راه درمان و همچنین تشخیص وجود نیاز مراجعه به پزشک متخصص مرتبط با بیماری راه درمان را کوتاه تر می کند و هزینه ها را کاهش می دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، تعداد پزشکان خانواده را ۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد حفظ سلامت ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور را بر عهده دارند.

او ادامه داد: روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، خدمات بسته پنج گانه شامل پزشک عمومی، خدمات مایی، دندانپزشکی، پاراکلینیک و دارویی را در طرح پزشک خانواده روستایی دریافت می کنند.

بیمه شدگان کرمانی بیش از ۶ میلیون مرتبه به مراکز درمانی مراجعه کرده اند 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: بیمه شدگان این استان بیش از ۶ میلیون مرتبه طی سال جاری به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان کرمان مراجعه کرده اند.

او با بیان اینکه خدمات دهی به بیماران طی سال جاری به دلیل حذف دفترچه بیمه به صورت الکترونیک انجام شده است از همراهی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در راستای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک تقدیر کرد و گفت: کرمان استانی پیشرو در اجرای این طرح است به طوری که در ماه جاری بیش از ۹۶ درصد از ویزیت پزشکان به صورت الکترونیک انجام شده است.

او به غیرحضوری شدن بسیاری از خدمات بیمه سلامت اشاره و تصریح کرد: بیمه‌ شدگان با مراجعه به سایت خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس eservices.ihio.gov.ir به پرونده پزشکی خود به صورت آنلاین دسترسی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 76
  • امروز: 12
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,437
  • ماه: 7,221
  • سال: 24,613