سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز دردی از بنگاه‌های ما دوا نمی‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1521

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز دردی از بنگاه‌های ما دوا نمی‌کند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان،  سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در نشست کمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق کرمان، گفت: آمارها در مورد وضعیت اشتغال و بیکاری در استان نشان می‌دهد که در حال حاضر نیاز به ایجاد اشتغال برای مقاطع تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم وجود ندارد و از سوی دیگر بیشتر تسهیلات ارائه شده در زمینه خود اشتغالی و عمدتا شغل ناپایدار بوده است. محمدرضا وحیدی افزود: در نشستی با مدیر اهل کشور چین شرکت مدیران خودرو در بم، اعلام شد که دانش آموختگان دانشگاه ها نیازهای تکنولوژی این کارخانه را برطرف نمی‌کنند که بتوانند برای آن ها شغل ایجاد کنند که این موضوع یک نقص جدی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عمدتاً خودروسازان اعلام می‌کنند که یا نیروی کارگر ماهر وجود ندارند و یا اینکه با تکنولوژی‌های روز آشنا نیستند. وحیدی، تصریح کرد: پس از شنیدن این صحبت ها مقرر شد کارگروهی متشکل از دانشگاه باهنر و سایر دانشگاه‌ها تشکیل و برنامه ریزی شود که از اوایل مهرماه سال جاری از ۱۳۵ واحد درسی مقطع کارشناسی ۴۰ واحد آن متناسب با نیاز صنایع و با تدریس اساتیدی از صنایع مدنظر در نظر گرفته شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: از طرف دیگر به نظر می رسد آموزش های ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز دردی از بنگاه‌های ما درمان نمی ‌کند و باید کارگاه‌های آموزشی متناسب با نیازسنجی آموزشی در زمینه مهارتی برگزار شود. وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان باید رویکرد متفاوتی در آموزش و اشتغال وجود داشته باشد زیرا سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده اما به دلیل نبود نیروی انسانی از ظرفیت کامل این سرمایه‌گذاری‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود. وحیدی، با اشاره به تغییر مداوم بخشنامه های مربوط به قوانین و مقررات در کشور، بیان کرد: بخش خصوصی و سرمایه گذار ممکن است از همه آنها اطلاع نداشته باشد که پیشنهاد می شود فرآیندهای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران ساماندهی و الکترونیکی شود.

انتخاب ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری دارای اولویت در استان

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور زیربنایی اتاق کرمان در ادامه این نشست با بیان اینکه این نشست به منظور هم‌اندیشی برای طرح مسائل مختلف و در دستور کار قرار دادن آن ها در نشست‌های کمیسیون طی دوره دهم برگزار شده است، گفت: امیدواریم بتوان از همه نظرات مطرح شده برای توسعه زیرساخت‌های استان و سرمایه‌گذاری استفاده کرد. علی نقوی، با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در تیرماه سال گذشته افزود: در این همایش ظرفیت‌ها، فرصت‌های مطالعاتی و سرمایه‌گذاری استان بررسی شد و در حال حاضر تقریباً آگاهی خوبی از محدودیت‌ها و ظرفیت‌های توسعه در بخش‌های مختلف به ویژه دانش بنیان وجود دارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود 10 اولویت مهم سرمایه گذاری در استان با همفکری مجموعه‌های مختلف و با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه انرژی و استفاده از تکنولوژی، در نظر گرفته شود و برای سرمایه‌گذاری روی صنایع پایین دستی با هدف ارزش افزوده بیشتر سرمایه‌گذاری جدی‌تری صورت گیرد. نقوی اظهار کرد: اتاق ابزارهایی مانند شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اختیار دارد که می‌تواند مسائل مختلف را در سطح استانی و ملی پیگیری و همچنین در اصلاح قوانین و وضع قوانین جدید کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 8
  • امروز: 187
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,422
  • ماه: 7,575
  • سال: 25,059