طولانی‌شدن روند انتخابات منجر به انتخاب بهتر می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1529

طولانی‌شدن روند انتخابات منجر به انتخاب بهتر می‌شود

 استاندار کرمان معتقد است به نظر می‌رسد طولانی‌تر شدن روند انتخابات به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و همچنین به انتخاب بهتر کمک می‌کند.

محمدمهدی فداکار در آیین آغاز پیش ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون جدید انتخابات که تغییراتی ابلاغ شده است، پیش ثبت‌نام کاندیداها از امروز ۱۶ مردادماه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

او بیان داشت: داوطلبان از طریق خط تلفنی که به نام خودشان است وارد سامانه می‌شوند و ثبت‌نام کرده و مدارک را بارگذاری می‌کنند و اگر کارشان درست پیش رود کد رهگیری دریافت می‌کنند.

 استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی نمادین ستاد انتخابات در محل فرمانداری کرمان ابراز کرد: داوطلبان در صورتی که سؤالی در زمینه فرایند پیش ثبت‌نام داشته باشند می‌توانند با این ستاد تماس تلفنی برقرار کنند تا مشکل احتمالی رفع شود.

 فداکار با اشاره به اینکه قانون جدید انتخابات به‌تازگی ابلاغ شده و ممکن است هنوز در افکار عمومی جا نیفتاده باشد، تصریح کرد: انتخابات در ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی به شکل دیگری برگزار شده و امسال فضای جدیدی شکل‌گرفته است و به نظر می‌رسد طولانی‌تر شدن روند انتخابات به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و همچنین به انتخاب بهتر کمک می‌کند.

او همچنین از احزاب، تشکل‌های سیاسی و افراد توانمند خواست برای حضور پرشور در انتخابات نسبت به تصمیم‌گیری برای انتخاب کاندیدا و یا کاندیدا شدن اقدام کنند.

 استاندار کرمان ادامه داد: اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کرمان بعد از پیش ثبت‌نام مشخص می‌شود و باتوجه‌به روندی که در حال انجام است، استعفاها واقعی‌تر می‌شود.

 فداکار همچنین با تأکید بر رعایت قانون و الزامات قانونی توسط کاندیداها و طرفداران آنها تصریح کرد: قانون مشخص کرده چه باید کرد و برای مواردی که در قانون نیست هم باید الزامات اخلاقی رعایت شود زیرا می‌خواهیم در نظام اسلامی کار کنیم.

 

او با ابراز امیدواری از اینکه در انتخابات سال جاری مسائلی مانند تخریب و فضاسازی غیرواقعی شکل نگیرد، یادآور شد: کاندیداهایی که خارج از کشور هستند برای پیش ثبت‌نام باید به کنسولگری مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 30
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,699
  • ماه: 7,613
  • سال: 25,291