استاندار کرمان پیشنهاد داد: واردات زغالسنگ ممنوع شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1540

استاندار کرمان پیشنهاد داد: واردات زغالسنگ ممنوع شود 

استاندار کرمان پیشنهاد داد: اگر واردات زغالسنگ که اصفهان انجام می‌دهد، ممنوع شود یا به ضرورت آزاد شود بخشی از مشکل معادن استان کرمان حل می‌شود. 

محمدمهدی فداکار امروز ۳۱ مرداد ماه در شورای اداری شهرستان کوهبنان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  زغالسنگ بین شهرستان‌های کوهبنان، زرند و راور مشترک است و اثر مستقیم هم بر زندگی مردم منطقه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد. 

او تاکید کرد: با وضعیت فعلی مجموعه زغالسنگ، یعنی عدم نوسازی و ضعف تجهیزات و امکانات، این مجموعه نه اقتصادی است و نه رضایتمندی کارگری را دارد. 

استاندار کرمان با بیان این مطلب که مجموعه زغالسنگ، طرح توسعه خاص می‌خواهد و نیازمند نوسازی است، اظهار کرد: ظرفیت خوبی برای توسعه در این مجموعه هست، اما باید نوسازی شود و از ظرفیت‌های استان هرچه در توان باشد انجام می‌دهیم. 

او با اشاره به مدل و تجربه موفق در معادن زغالسنگ طبس گفت: دنبال سرمایه‌گذار برای زغالسنگ استان هستیم و پیگیری هم می‌کنیم.  

استاندار کرمان پیشنهاد داد: اگر واردات زغال که اصفهان انجام می‌دهد، ممنوع شود یا به ضرورت آزاد شود بخشی از مشکل حل می‌شود. 

او با تاکید بر اینکه باید به درخواست کارگران رسیدگی شود، اظهار کرد: زغال، صنعتی مظلوم است.

فرماندار کوهبنان نیز در این جلسه از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخواست تعریف بسته‌های تشویقی برای کارکنان و خانواده آنها، جوانسازی نیروی کار و … کرد.

او گردشگری معادن را گردشگری هیجانی دانست و بیان کرد: از وزرای کار و میراث فرهنگی برای راه‌اندازی این گردشگری در کوهبنان درخواست کمک داریم تا رونق به این منطقه برگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 63
  • امروز: 1
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,236
  • ماه: 7,389
  • سال: 24,873