مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان: روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان دارای طرح هادی هستند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1205

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان: روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان دارای طرح هادی هستند

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی هستند گفت: در این راستا ۶۲ درصد منازل مسکونی روستاهای این استان مقاوم‌سازی و بازسازی شده است.

علی اکبر سلطانی‌نژاد با بیان اینکه شعار سال ۱۴۰۱ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین عنوان شده است گفت: مردم روستا مردمی تولید آفرین هستند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با این قشر مهم جامعه سر و کار دارد و در تاریخ روستاهای ما روستاهایی مولد بوده‌اند.

او با بیان اینکه ساخت مسکن در روستاها هم اشتغال آفرین بوده و یک نوع تولید مهندسی است ادامه داد:حدود ۳۰ درصد از اقتصاد در بخش ساخت مسکن است و رونق اقتصادی به‌دنبال دارد.

او عنوان‌کرد:اگر امروز خسارات سیل و زلزله در استان کرمان به حداقل‌ها رسیده نتیجه بازسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی در سال‌های گذشته است که به نوعی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بالای ۴۰ درصد جمعیت استان کرمان در روستاها زندگی می‌کنند و در منطقه جنوب استان کرمان این عدد به ۸۰ درصد هم می‌رسد افزود: پنج هزار و ۶۰۰ روستا در سطح استان کرمان وجود دارد که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان در این روستاها سکونت دارند.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه طرح هادی روستاها بستر توسعه روستایی است گفت:مردم اجرای دقیق طرح هادی روستایی را از دهیاران مطالبه کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و حاشیه شهرها نیز خدمات ارائه می دهد.

او با بیان اینکه طرح منظومه روستایی در استان کرمان در حال اجرا است افزود: استاندار 

کرمان در اجرای این طرح که مبتنی بر تولید و شناسایی ظرفیت‌های روستا پیگیری جدی دارد.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت مسکن در روستاها به ۲۰۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرده که با کارمزد پنج درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد گفت:افزایش وام ساخت مسکن در روستاها به طور قطع سبب جهش تولید در این حوزه می‌شود.

به گفته او در سال ۱۴۰۱طرح هادی تعداد ۲۸۸ روستا بازنگری می‌شود و تامین اعتبار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برداشت بی‌رویه و غیراصولی از منابع آبی در درازمدت باعث شده تعدادی از روستاهای استان مشکل فرونشست زمین پیدا کنند بیان کرد:عمده این روستاها در جنوب استان کرمان قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 63
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,973
  • ماه: 7,611
  • سال: 25,175